Járműtörténeti jelentés

Használtautó vásárlásakor a legfontosabb leellenőrizni a jármű előéletét. Ennek elmulasztása bizony költséges lehet. Emlékezzen, akár egy eltitkolt hiba kijavítását spórolhatja meg.

Az alábbi listán felsoroljuk, hogy mire kell odafigyelni egy használtautó kiválasztásakor.

A jármű alvázszáma

Köztudott, hogy az alvázszám egyedi 17 jegyű sorozatszám ez az autó azonosító jele (VIN - Vehicle Identification Number). Az alvázszám lekérdezéssel, Ön megtudhatja az évjáratot, a karosszéria típusát, az autó eredeti felszereltségi listáját. Ezért kell minden esetben az alvázszámot megkérdezni egy autó előéletének a lekérdezéséhez. Az alvázszám lekérdezéssel össze tudja hasonlítani az eladásra kínált és az eredeti autó felszereltségét.

A Járműtörténeti Riport felszereltségi lista ellenőrzése.

Felszereltség

A jármű aktuális és eredeti felszereltségi listái közötti eltérés korábbi baleset bekövetkeztének a következménye lehet. Törött autót eredeti alkatrészekkel javítani költséges mutatvány, ezért „szakik” gyakran bontott –úgysem tűnik fel senkinek- de nem tökéletesen egyforma használt, vagy olcsóbb gyári alkatrészekkel javítanak. Használt autó vásárlásakor ezért érdemes a kárpit eredeti színét is ellenőrizni, mert ha a légzsákok elpukkannak, akkor a kocsi törött volt… Szinte biztos, hogy más mintázatú kerül a javított kocsiba olcsóbban, mint a gyári új. Hasonlóan legyünk alaposak a színezett szélvédőre, tükrök fűtésére, lökhárítóra. Ellenőrizzük, hogy megvan-e akár az első szélvédő fűtése, vagy az automatikus ablaktörlő esőérzékelője. Akár az elektromos ablakok is „elmaradhatnak, mert ma már minden kocsiban van klíma és vásárláskor akár el is felejthetjük, hogy gyárilag benne volt ez az extra. Ne felejtsük leellenőrizni a gyári navigációt sem. Ha sérül a kocsi, jön helyette az olcsó kínai, vagy egy hasonló –csak nem annyit tudó bontott „eredeti”.

A riportban látható, hogy az extra gyárilag nem is létezett, csak a márkakereskedés tette bele a kocsiba eladáskor. Ilyenkor akár nyerhetünk egy kicsit, mert eredetileg nincs is benne egy-két extra az autóban, a kereskedés meg erről nem is tud. Ilyen lehet pl. egy navi, vagy egy sport ültető teleszkóp garnitúra.

jármű információk alvázszám lekérdezés alapján

Lopott autó adatbázis lekérdezés

Az adatbázis leellenőrzésével megbizonyosodhatunk arról, hogy legális autó kívánunk megvásárolni. Ha a jármű dokumentumai eredetiek és a kocsi nem szerepel a körözött országok listáján, akkor biztosak lehetünk abban, hogy jogtiszta autót vásárolunk. Vásárolni, vagy birtokolni egy lopott autót a legrosszabb ami velünk történhet. Nemcsak a pénzünket bukhatjuk el, hanem akár börtönbüntetést is kaphatunk.

lopott adatbázi ellenőrzés

Km.-óra programozás

Nemcsak Magyarországon, hanem mindenütt próbálják az futásteljesítményt manipulálni.
A Németországból származó autók 30%-a visszatekert órával hagyja el az országot. Hazánkra nincs pontos adat, de valószínűleg Németországhoz hasonló lehet a manipulált járművek aránya. Egyszerű a magyarázat, eredeti futásteljesítményű autó csak olcsóbban és hosszabb idő alat lehet eladni, mint visszatekert órával ugyanazt a járművet. Valójában az órát akár többször is tekerhetik: először külföldön, aztán amikor autó Magyaroszágon vevőre vár. Az autoDNA elkötelezett a járművek futásteljesítményének és az autó egyéb információknak a riportbeli megjelentetésében.

a km. futásteljesítbény bejegyzések megtekintése

Sérült és újraépített járművek

A legkönnyebb (és olcsóbb) sérült vagy újraépített járművet vásárolni. Nagy részük Németországból és Hollandiából érkezik hozzánk, mert ott a helyreállításuk gazdaságtalan lenne. Ettől függetlenül azért szép számmal akad hazai eredetű újraépített jármű is útjainkon. Ezeken az autókon a legnagyobb a használtautó kereskedők haszna, ezért jó ha figyelünk és kérünk autoDNA riportot egy gyanúsan olcsó jármű vételekor.

sérülésmentesség ellenőrzése

Jármű használat

A taxinak használt járművek akár 400-500,000 km.-t is futhatnak. Ha ezt összehasonlítjuk egy magánszemély által használt autóval, akkor általában ez 2x akkora távolság, mint egy normál használat eredménye. A lízingelt, vagy flotta autókat sokkal egyszerűbb nyomon követni. A legtöbb ilyen autót maguk a lízingcégek adják el, akik nem titkolhatják el az autó előéletét sem. Bizonyos idő elteltével ezek az autók lecserélődnek. Néhány autót bérbe adnak, míg másokat ezek közül pl. cégek igazgatói használnak 1-2 évig. A használat módjából adódik, hogy annak az autónak, melynek csak 1 gazdája volt, gyakran sokkal jobb az állapota, mint amelyet akár több százan is használtak.

korábbi járműhasználat

Fényképek a járműről

Ha használt autót vásárolunk, akkor milyen frankó látni néhány korábbi fotót az autóról. Ön nem tudhatja, hogy az kocsin korábban hol és milyen sérülések voltak. Ha vásárláskor nem egy mérőműszerrel felszerelt lakatos, vagy fényező kíséri el az autó megtekintéséhez, akkor riportunkból igen hasznos információkhoz juthat. Hasonlítsa össze az archivált fotókat az autó mostani állapotával. Az apró eltérésekre is figyeljen.

Ha a kocsiról sok és időben eltérő fényképek vannak tárolva, akkor a jármű többször is gazdát cserélt a közelmúltban. Ha gyakori a tulajdonosváltás, akkor valamiért mindenki szabadulni akart ettől az autótól.

Fotókkal kiegészített Járműtörténeti Riport megtekintése.
Weboldalunkon az információ feldolgozását "Cookiek" segítik. Az oldal további használatával Ön elfogadja a cookik alkalmazását. További információ a cookikról.