Járműtörténeti jelentés

Tájékozódjon a használt autó megvásárlása előtt! Az Ön kockázatának csökkentése érdekében kerülje el a váratlan kiadásokat! Ennek érdekében tudjon meg a lehető legtöbbet a járműről! Az autoDNA minden szükséges információt megad az autó vásárlása előtt. Az autoDNA szolgáltatása egyedülálló a jármű kereskedelemben, és a hibafeltárásban a leendő tulajdonosok részére.

A Riport elkészítéséhez adja meg a jármű alvázszámát

Az alvázszám

Az autó alvázszáma (VIN - Vehicle Identyfication Number) az éppen vizsgált jármű egyetlen beazonosítási kódja. Az alvázszám a jármű ujjlenyomata, nincs két egyforma alvázszámű kocsi a világon. Az alvázszám 17 karakterből áll (számokból és betűkből) melyek a jármű egyedi azonosító kódját alkotják. Ez jelzi a jármű összes tulajdonságát, kivitelét, műszaki adatai és a gyártóját is. Ezt használják a visszahívási kampányok követésére, regisztrációra, garanciális javítások dokumentálására, a jármű körözésének és biztosításának ellenőrzésére, sőt még a beszerelt extrák nyilvántartására is.

információk az autóról

Mielőtt megvenné a használt gépjárművet, mindenképpen kérdezzen rá az alvázszámára! Ez a vásárlás legfontosabb mozzanata. Az alvázszám magával hordozza az autó élete során összegyűlt fontos információkat, melyek folytonossága kikövetkeztethető, ellenőrizhető. Néhány autógyártónál még az alvázszám valódisága is ellenőrizhető. Ezek a gyártók ISO szabvány szerint ellenőrző kódot alkalmaznak a 17 jegyben. A kód bonyolult algoritmus részeként magában foglalja a többi karakter összefüggéseit. Néhány gyártó (pl. Audi, Volkswagen) nem alkalmaz ellenőrző kódokat. az alvázszámban.

Az előbbiekben egy alvázszám lekérdezés autoDNA minta Riportot láthat.

Km-számláló manipuláció a Járműtörténeti Riportban

Hogyan vehetjük észre a km.-számláló visszatekerést a futásteljesítmény bejegyzésekből?

Ez a leggyakrabban előforduló manipuláció, amellyel akár 20%-al is befolyásolni lehet a jármű értékét. Ez csalás a használtautó piac több mint felére jellemző. A km.-óra visszatekerés nemcsak a lengyeleknél probléma. Mindenhol tekerik.... Gyakran manipulálják Németországban, Franciaországban is. Az autoDNA segítségével ingyen győződhet meg arról, hogy milyen információk érhetőek el erről a járműről. Kiegészítésként leellenőrizheti a jármű szervizkönyvének hitelességét és lekérheti a hivatalos a márkaszervizekben elvégzett kötelező karbantartások elvégzését (ASO). Csak ezek után győződhet meg az autó előéletének hitelességéről.

Km-számláló lekérdezése az autoDNA Riport-ból

A fenti példa alapján az autoDNA rendszere óra visszatekerésre utaló információt jelez. Éppen ilyen szituációkban kell ébernek lennünk és körültekintően kell ellenőriznünk a járművet. A km.-futásteljesítmény adatokat rendszerünk "kapja". A listán megjelöljük a kifogásolható, nem ésszerű adatot.

Az autó jobbkormányos területről származik

Angol jármű kormányrendszerének átalakítása – kormánymű/elrendezés jobb-kormányos autóknál

Az Angliából származó autók még a költséges kormányrendszer csere után is olcsóbbak a piacon. Ezt gyakran rossz minőségben csinálják a kereskedők, kispórolnak számukra apró, de a működés miatt fontos tételeket. Ez nemcsak a jármű működésére, hanem az utasbiztonságra is kihathat. Van aki "elfelejti" kicserélni az első fényszórókat. Mindig ellenőrizze le a jármű kormányzás elhelyezkedését! Van, hogy a kocsit Németországban ideiglenesen regisztrálják, majd a német papírokkal azt a hitet keltik, hogy a kocsi eredetileg német származású! Így az angol kocsit sokkal könnyebben tudják eladni.

A kormányrendszert átszerelté jobb oldalról bal oldalra

A fenti példa alapján az autoDNA rendszere megmutatja, hogy a járművet eredetileg milyen kormánykerék elrendezéssel gyártották.A baloldali kormányos autók európai piacra készültek, míg a jobb-kormányosakat eredetileg az Egyesült Királyságnak szánták.

Ellenőrizze az autó sérüléseit az autoDNA Riportban

Balesetes járművek - Sérült járművek

Olcsón könnyen találhatunk balesetes vagy sérült járművet. A baleset gyakran külföldön következik be mint pl. Németországban vagy Hollandiában, azonban egyre gyakrabban más országokban is. Évről-évre emelkedik a balesetes járművek továbbértékesítése. Ezeken az autókon biztosan profitálnak a kereskedők, ezért gyakorta találkozhatunk ezzel a problémával a piacon. Aktuálisan a használt járművek 50% -a volt sérülése korábban, sőt ezeknek az autóknak a 20% komolyabb sérülés részese volt.

Ellenőrizze, hogy a járművet a baleset után helyreállították

A fenti példa alapján az autoDNA rendszere erre az autóra sérülést jelez, tehát ez egy balesetes autó volt. Az autoDNA Riportban alaposan tekintse át az autóhoz köthető események listáját. Ha ilyet talál, akkor kérdezzen rá az autó jelenlegi tulajdonosánál erre a körülményre! Ezek az információk megbízhatóak, ellenőrzöttek, így mindenképpen érdeklődje meg a sérülést. Biztos lehet a dolgában, mert az információk hivatalos márkaszervizből származnak (ASO).

Gyártói visszahívások

Hogyan kérdezzünk le egy autót?

Függetlenül attól, hogy Ön használt, vagy új gépjárművet vásárol az autóban lehetnek "gyári hibák". Volt már példa légzsák problémára, beesett gázpedálra is. Ezek közül a legtöbb hatással van az utasbiztonságra, ezért a Fogyasztóvédelmi Iroda is nyilvántartja a fontosabb gyári hibákat. Ha ez előfordul, akkor a gyártónak kötelessége tájékoztatni mind a hivatalt, mind -márkakereskedéseken keresztül- a tulajdonosokat is. A márkakereskedésekben általában csak a jármű első tulajdonosa van nyilvántartva, a továbbértékesített jármű új tulajdonosát ritkán dokumentálják. A fontos információk nem jutnak el az aktuális autótulajdonoshoz. A disztribútor, vagy a márkakereskedés nem találja meg a kocsi jelenlegi tulajdonosát. Ebben az esetben az egyetlen megoldás alvázszám alapján lekérdezni, hogy az autó érintett-e valamilyen szerviz kampányban.

Az alvázszám lekérdezése után járműtörténeti Riport kérése

A fenti példa alapján az autoDNA rendszere lekérdezi a gyártási problémák autóra vonatkozó aktualitását. Ebben az esetben kérjen autoDNA Riportot, mellyel megbizonyosodhat, hogy a beavatkozást elvégezték-e? A legtöbb szervizbeavatkozás időben beazonosítható. A gyártók országhatárokat átlépve nyomon tudják követni, hogy mikor és hol került a probléma megoldásra. Ellenőrizze, hogy az esetlegesen fennálló problémát megoldották-e? Ha nem, akkor keressen fel egy hivatalos márkaszervizt, ahol térítésmentesen elvégzik a jármű javítását.

Ellenőrzés a lopott autók nyilvántartásában

Hogyan ellenőrizhetjük, hogy nem lopott-e az autó?

Mindig kérdezze le az adatbázisokat. Ébersége ne csak a jármű műszaki állapotára, hanem a jármű, sőt a jármű dokumentumaira is vonatkozzon! Ellenőrizze, hogy a kocsi szerepel-e a rendőrségi nyilvántartásokban. Véletlenül se vegyen ilyen járművet, mert a hamis papírjai ellenére elkobozhatják Öntől. A legrosszabb esetben még vádat is emelhetnek Ön ellen.

Az autoDNA lopott autó datbázisaiban

A fenti példa alapján az autoDNA rendszere megadja, hogy az adott kocsi több tucat nyilvántartási listán szerepel-e? Ne csak az "állítólagos" származó ország adatait figyelje, mindig ellenőrizze az összes rendőrségi körözést!

A Jármű felelszereltsége

A Jármű felszereltsége

A gyári és az aktuális felszereltségi lista összehasonlítása fontos információ a jármű előéletének felderítésében. Különösen jó támpont ez a korábbi balesetek, sérülések kiderítésére. Javításkor -a költségek csökkentése érdekében- gyakran nem az eredeti állapotra hozzák rendbe a járművet, ezért a felszereltség eltér az eredeti állapottól. Ezért használt gépjármű vásárlása előtt kötelezően ellenőrizze le a kocsi összes eredeti felszereltségének a meglétét. Néhány példa erre az eshetőségre: karosszéria színe, lökhárítók/külső műanyag elemek (tükrök, oldaldíszek, küszöb koptatók) színei, fűthető és elsötétedő visszapillantó tükrök, fűthető első és hátsó szélvédők, légzsákok száma, elektromos ablakok. Különösen legyen tekintettel a látszólag nem fontos extrákra, mint például a navigáció vagy az autoHIFI rendszer. Balesetes autókból az eredeti gyári jó minőségű multimédiás eszközöket gyakran továbbadják, majd ezeket a kiegészítőket egyszerűbb változatokkal pótolják.

Járműtörténeti Riport - információk az extrák listájáról

Ha egy jármű az eredeti felszereltségtől eltérően kerül a piacra, mert további kiegészítőket szerelnek rá -pl. sport spoiler kitt, vagy elektromos ablakkal szerelt ajtó- az is lehet egy korábbi sérülés oka.

autoDNA fényképek a Járműről

Fényképek a járműről

Amikor autót vásárolunk hasznos lehet korábbi fényképeket látni róla. Gyakran nem tudjuk, hogy az általunk kiszemelt autó sérült, baleset után javították. A fényképekről látható, hogy a járművet esetleg baleset után javították: pl. néhány évvel ezelőtti fényképekhez képest jelenleg apró változások találhatóak a járművön.

Járműtörténeti jelentés - fényképek a járműről

Fényképek a járműről – ha sok fénykép áll rendelkezésre különböző időpontokról – az bizonyíthatja, hogy a kocsit ismételten hirdetik, akár azonos, akár korábbi más tulajdonosok által.

Utolsó lekérdezések az autoDNA rndszeréből

Végül de nem utolsó sorban

Ha használt autót vásárol, akkor meg tudjuk adni, hogy ki és mikor kérdezte le az éppen kiszemelt jármű adatait: Km-számláló leolvasásokat, fényképeit stb. Az utóbbi hónapok ismételt lekérdezései is sikertelen jármű eladási szándékra utalnak, mely felkelthetik az Ön érdeklődését. Ha különböző helyekről kérték le az autót - pl. többen északról néhány hónappal ezelőtt, majd délről néhány hónappal később arra utal, hogy változott a tulajdonos az utóbbi időben. Ez azt jelentheti, hogy az autóval valami probléma lehet.

Itt az utolsó lekérdezéseket láthatja az autóról

Hollandiából származó Járműtörténeti Riport

Járműtörténeti jelentés Hollandiából származó járművekre

Azokban az európai országokban, ahol sűrű az autópálya és gyorsforgalmi úthálózat, gyakran nagyon magas az éves futásteljesítmény. Sajnos néhány országban akadhatunk ilyen extrém nagy futásteljesítményű autókra. Ez persze nem azt jelenti, hogy minden járművet agyonra használnak. A tisztességtelen kereskedők és magánszemélyek is tekerik/programozzák a km.-számlálót, különös képen a 200 000 Km feletti tartományban. A 150-190 eKm-es futásteljesítmény az a lélektani határ, amit még az emberi hihetőség elfogad. Az autoDNA hollandiai Riportja speciális lehetőséget ad az aktuális Km-számláló leellenőrzésére. Hollandiában nagyon hasznos lehet a jármű tulajdonos által hirdetett km-óraállást lekérdezni.

Km-számláló lekérdezés a NAP rendszeréből

LPG gáz beszerelése további nagyon hasznos információ. Mindig emlékezzen rá: egy járművet azért alakítanak át gázüzeműre, hogy olcsóbb legyen az üzemanyag költség üzemeltetése. Ez rossz ómen... Hollandiában nagyon gyakori a gázüzemű átalakítás. Ezekben az autókban nem ritka a 250-300 ekm.-es futásteljesítmény.

LPG - gázüzemre- átalakított jármű

Járműtörténeti Riport USA import autóra

Járműtörténeti jelentés Kanadából vagy az USA-ból származó járművekre.

Sokfelé népszerűek az amerikai és kanadai export járművek, az Európai Unióban is. Gyakran a vonzó ár a döntő tényező, néha csak az USA-ban forgalmazott típust keresik a céltudatosan vásárlók. Az importautók aránya itt kisebb mint Európában. Sok "amerikai piacra" gyártott vonzó járművet hirdetnek. Vigyázzunk, könnyen vehetünk váratlan hibával járművet a tengeren túlról! Ha hozzáadjuk a szállítási költséget, vámot az egyre emelkedő USD árfolyamot és ÁFÁ-t kétségtelen, hogy csak hibás és sérült autókat érdemes Európába hozni... Javítás után ezeket hibátlanként kínálják. Ezért mielőtt "amerikai" autót vásárolunk, kérdezzük le alvázszám riportját! A teljes előélet kiderítéshez mindenképpen ajánlatos autoDNA- AutoCheck és CARFAX Riportot Riportot letölteni. Az Egyesült Államokban és Kanadában igen pontos és részletes információt rögzítenek a gépjárművekről. Az exportra szánt eladó járművek többsége vihar- árvíz- vagy baleseti káros. Ott javításuk már gazdaságtalan, ezért inkább eladják azokat.

Járműtörténeti Riport az USA-ból és Kanadából importált autóra

Járműtörténeti Riport Franciaországból importált autóra

Járműtörténeti jelentés Franciaországból származó járművekre.

Hozzánk azért kevesebb autó érkezik Franciaországból mint pl. Németországból. Csak az igazi csemegékért mennek a rafinált kereskedők messzebbre. Éppen ezért legyünk óvatosabbak! Az autoDNA francia riport nemcsak az autó általános információit (gyártó, típus, motor típus, erőátvitel típusa, üzemanyag típusa, ajtók száma stb.) hanem a járműsérülés elemzés (ha a jármű sérült, akkor ennek az ellenőrzése), járműhasználat típusát ( haszonjármű volt-e, esetleg taxi, vagy bérautó stb.) és a tulajdonosok számát is megadja. Kiegészítő információként megkapjuk a lekérdezett autó EURO emisszós besorolását és üzemanyag fogyasztásának gyártói normatíváit.

Járműtörténeti Riport Franciaországból importált autóra

Járműtörténeti Riport Franciaországból importált autóra

Ingyenes alvázszám lekérdezés
Hibás alvázszám