Az autoDNA honlap használatára vonatkozó szabályok
Tartalom
- ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
- A HONLAPON ELÉRHETŐ ELEKTRONIKUS SZOLGÁLTATÁSOK
- A JELENTÉSRE VONATKOZÓ RÉSZLETES FELTÉTELEK
- FIZETÉSI MÓDOK
- AZELEKTRONIKUS SZOLGÁLTATÁSOK NYÚJTÁSÁRA VONATKOZÓ SZERZŐDÉSEK FELMONDÁSÁNAK FELTÉTELEI
- PANASZKEZELÉS MENETE
- A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
- A PANASZKEZELÉS ÉS IGÉNY-ÉRVÉNYESÍTÉS NEMPERES MÓDJAI ÉS IGÉNYBEVÉTELÉRE VONATKOZÓ ELJÁRÁSOK
- SZEMÉLYES ADATOK
- SZERZŐI JOGOK
- A VÁLLALKOZÁSOKRA VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK
- VÉLEMÉNYEK A HONLAPON
- ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1.1.A www.autodna.hu oldalon elérhető online szolgáltatást szoláltatást a AUTODNA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ [Kft.] üzemelteti, székhelye Łódź (székhely és szolgáltatási cím: ul. Obywatelska 128/152, 94-104 Łódź), bejegyezve az Országos Bírósági Nyilvántartás (KRS) vállalkozói nyilvántartásába a KRS 0000349742 számon; cégbíróság, ahol a cég aktáját vezetik: Łódź város kerületi bírósága - Śródmieście Łódź ban, az Országos Bírósági Nyilvántartás 20. osztálya; részesedés tőke: 50.000,00 PLN; NIP [ADÓFIZETŐI ID SZÁM]: 5492391545; REGON [Vállalkozási azonosító]: 121164104; e-mail: kapcsolat@autodna.hu kapcsolattartási adatok: telefonszám: +48 22 350 01 28 (normál hívásdíj - az üzemeltető árjegyzéke szerinti normál telefonhívásokhoz hasonlóan) valamint a Honlapon elérhető chat és kapcsolatfelvételi űrlap.
1.2.A jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései nem zárják ki vagy korlátozzák a Szolgáltatás igénybevevőjének azon jogait, aki egyúttal fogyasztó vagy olyan természetes személy, akire a kötelező jogszabályi rendelkezések alapján a fogyasztói jogok vonatkoznak. Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései nem felelnek meg a fenti jogszabályi rendelkezéseknek, a jogszabályi rendelkezések az irányadóak.
1.3.Definíciók:
1.3.1.BLOG: Elektronikus szolgáltatás, az On-line szolgáltatás részeként elérhető és tematikusan kapcsolódó internetes blog.
1.3.2.FOGYASZTÓJOGI TÖRVÉNY – a fogyasztók jogairól szóló, többször módosított 2014. május 30-i törvény (2014. évi Dziennik Ustaw [Törvénynapló] 827. tétele).
1.3.3.PRZELEWY24 – az Országos Bírósági Nyilvántartás (KRS) vállalkozói nyilvántartásába KRS 0000347935. számmal bejegyzett PayPro S.A. társaság (székhelye: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań; a cégjegyzéket vezető bíróság: Poznań – Nowe Miasto i Wilda Körzeti Bíróság Poznań-ban, Országos Bírósági Nyilvántartás VIII. Gazdasági Osztálya), NIP: 7792369887, REGON: 301345068, teljes összegben befizetett jegyzett tőke: 5.476.300,00 PLN; száma a Lengyel Pénzügyi Felügyelet által vezetett belföldi pénzforgalmi intézmények nyilvántartásában: UKNF IP24/2014, email: serwis@przelewy24.pl; telefonszám: +48 61 642 93 44 (normál hívásdíj - az érintett üzemeltető árjegyzéke szerint), amely az elektronikus fizetéseket a http://www.przelewy24.pl honlap segítségével kezeli.
1.3.4.RÖVIDÍTETT INFORMÁCIÓ; IS: elektronikus szolgáltatás, rövidített információ, amelyet a jelentés rendelkezésre bocsátása előtt nyújtanak; a jelentésben elérhető, a járművel kapcsolatos információk vagy események körét mutatja be. Ez az információ határozza meg, hogy az információ elérhető-e vagy sem, illetve hogy az adott jelentésben mennyi információ és hány esemény érhető el. Megmutatja továbbá a jelentés költségeit is. A mesterséges intelligencia nem tartalmazza a kérdéses információt vagy a járművel kapcsolatos eseményekre vonatkozó részleteket.
1.3.5.POLGÁRI TÖRVÉNYKÖNYV – a Polgári Törvénykönyvről szóló, többször módosított 1964. április 23-i törvény (1964. évi Dziennik Ustaw 16. száma 93. tétele).
1.3.6.VÁSÁRLÓI AZONOSÍTÓ: Elektronikus Szolgáltatás; a Szolgáltató informatikai rendszerében található, a Szolgáltató által megadott egyéni névvel (e-mail cím) és jelszóval jelölt adatbázis, amelyben a Szolgáltató a Szolgáltató adatait tárolja.
1.3.7.Elektronikus szolgáltatás, a Szolgáltatás igénybevevője által megadott egyéni névvel (e-mail cím) és jelszóval megjelölt, a Szolgáltató ICT rendszerében található erőforrások összessége, amelyben a Szolgáltatás igénybevevőjének adatait gyűjtik.
1.3.8.ALVÁZSZÁM: az adott gépkocsi egyedi azonosítója, amely legfeljebb 17 karakterből (betűkből és számjegyekből) áll; Járműazonosító szám.
1.3.9.VÉLEMÉNYEK ÉS HOZZÁSZÓLÁSOK: az Online Szolgáltatás részeként elérhető elektronikus szolgáltatás, amely lehetővé teszi a Szolgáltatás igénybevevői számára, hogy véleményeket és megjegyzéseket tegyenek közzé a Jelentésekkel és blogbejegyzésekkel kapcsolatban.
1.3.10.PAYPAL – PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. központilag regisztrálva Luxembourg (5. Condignation, 22–24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg) internetes fizetési szolgáltató http://www.paypal.pl/.
1.3.11.JÁRMŰ: olyan mechanikus jármű, amely a Szolgáltatás igénybe vevője által megadott alvázszámmal rendelkezik.
1.3.12.JELENTÉS: olyan elektronikus szolgáltatás, amely a Járművel kapcsolatos információkat és eseményeket elektronikus jelentés formájában teszi elérhetővé. A rendelkezésre álló információk és események köre a Honlapon jelenik meg, miután a Szolgáltatás igénybevevője megkapta a Rövidített információt.
1.3.13.ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK: a Honlap itt felsorolt Általános Szerződési Feltételek.
1.3.14. HONLAP: a Szolgáltató on-line szolgáltatása, amely a www.autodna.hu címen érhető el.
1.3.15.SELEKTRONIKUS SZOLGÁLTATÁS: a Szolgáltató által a Honlapon keresztül a Szolgáltatás igénybevevője számára nyújtott Elektronikus Szolgáltatás.
1.3.16.SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVEVŐJE: az a teljes jogképességgel rendelkező természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti egység, aki az Elektronikus Szolgáltatást az Általános Szerződési Feltételeknek megfelelően veszi igénybe.
1.3.17.SZOLGÁLTATÓ – az Országos Bírósági Nyilvántartás (KRS) vállalkozói nyilvántartásába KRS 0000349742. számmal bejegyzett, AUTODNA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ [Kft.] (székhelye és kézbesítési címe: ul. Obywatelska 128/15 294-104 Łódź; a cégjegyzéket vezető bíróság: Łódź-Śródmieście Körzeti Bíróság Łódź-ban, Országos Bírósági Nyilvántartás XX. Osztálya Łódźban), jegyzett tőke: 50.000,00 PLN; NIP: 5492391545; REGON: 121164104; email: kapcsolat@autodna.hu kapcsolattartási adatok: telefonszám: +48 22 350 01 28 (normál hívásdíj - az üzemeltető árjegyzéke szerinti normál telefonhívásokhoz hasonlóan) valamint a Honlapon elérhető chat és kapcsolatfelvételi űrlap.
1.3.18.HÍRLEVÉL: a Szolgáltató által e-mailen keresztül nyújtott elektronikus terjesztési szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a Szolgáltatás igénybevevői valamennyi Szolgáltató által rendszeres időközönként automatikusan küldött hírleveleket kapjanak. Az e-mailek az autoDNA-val kapcsolatos híreket, valamint a Honlapon elérhető kedvezményeket tartalmazzák.
1.3.19.PAYU –PayU S.A. társaság (székhelye: ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań), a Lengyel Pénzügyi Felügyelet által felügyelt, a Fizetési Szolgáltatások Nyilvántartásába IP1/2012. számmal, az Országos Bírósági Nyilvántartás (KRS) vállalkozói nyilvántartásába 0000274399. számmal bejegyzett belföldi pénzforgalmi intézmény (a cégjegyzéket vezető bíróság: Poznań – Nowe Miasto i Wilda Körzeti Bíróság Poznań-ban, Országos Bírósági Nyilvántartás VIII. Gazdasági Osztálya); jegyzett tőke 7 789 000,00 PLN, teljes összegben befizetve; NIP: 7792308495, REGON 300523444, kapcsolattartási adatok: email: pomoc@payu.pl, amely elektronikus fizetéseket kezeli a https://www.payu.com honlapon keresztül.
2. A HONLAPON ELÉRHETŐ ELEKTRONIKUS SZOLGÁLTATÁSOK
2.1.A Honlapon a következő Elektronikus szolgáltatások állnak rendelkezésre: Blog, Rövidített információ, Fiók, Vélemények, Hozzászólások, Jelentés és Hírlevél.
2.1.1. Blog - a Blog használata a Honlap megfelelő, Blog vagy Hírek megjelölésű fül megnyitása után lehetséges (a fül a https://www.autodna.hu/blog/ internetcímen érhető el). A Blog a Honlap minden látogatója számára adatszolgáltatás vagy egyéb művelet végrehajtása nélkül elérhető. A Blogot használó személynek lehetősége van arra, hogy indoklás nélkül bármikor abbahagyja a Blog használatát a webböngésző bezárásával vagy másik honlapra váltással.
2.1.2. Rövidített információ: a Rövidített Információ szolgáltatást 2 lépésben érheti el: - (1) A hivatkozási mezőbe begépeli a keresett Alvázszámot (2) az „Alvázszám” gombra kattintva rendszerünk megadja a megkívánt adatokat.
2.1.3. Vásárló azonosítása: két lépést kell végrehajtani ahhoz, hogy a Szolgáltatás igénybe vevője használni tudja a Fiókot: (1) kitölteni a regisztrációs űrlapot, és (2) rákattintani a "Regisztráció" mezőre. A regisztrációs űrlapon a következő Szolgáltatói Felhasználó adatokat kell megadni: e-mail cím és jelszó. A Fiókot a Jelentés megvásárlása közben vagy a Rövidített tájékoztató kézhezvétele után is létre lehet hozni.
2.1.4. Vélemények és Hozzászólások – a Vélemények és Hozzászólások igénybevétele az alább megadott módon lehetséges:
2.1.4.1. Blog esetén - a Blog bejegyzéssel ellátott oldal megnyitása után, amely alatt elérhető a Vélemények és Hozzászólások modul. A Blog bejegyzés alatti hozzászólás hozzáadása végett a Szolgáltatás igénybevevőjének alábbi adatainak a megadása szükséges: név és e-mail cím, valamint a hozzászólás tartalma;
2.1.4.2. Jelentések esetén - a Jelentéssel kapcsolatos vélemény vagy hozzászólás hozzáadásához a Szolgáltatás igénybevevője által a Jelentés megvásárlását követően az általa megadott e-mail címre kapott egyedi linken keresztül biztosított űrlap kitöltése szükséges. Az űrlapon meg kell adni a Szolgáltatás igénybevevőjének alábbi adatait: név és e-mail cím, az űrlapon elérhető Jelentés-típusok közül kiválasztott és értékelt Jelentés és a vélemény tartalma, beleértve az értékelést az űrlapon elérhető csillagok vagy számok segítségével.
2.1.5. Jelentés - a Jelentés felhasználása a Rövid Információ megszerzése után lehetséges. Az IS megszerzését követően a Szolgáltatás igénybevevője kiválaszt egy vagy több, a Honlapon elérhető Jelentés-típust. A kiválasztott Jelentések összesen három egymást követő lépés végrehajtása után válnak elérhetővé, amely – (1) a Jelentés megrendelőlapjának kitöltése, (2) a „Vásárlás és fizetés most” mezőre kattintás és (3) a fizetés. A Jelentés megrendelőlapján meg kell adni az e-mail címet és a Jármű alvázszámát (VIN számát). A Jelentés megrendelőlapjának a kitöltéséhez a Szolgáltatás igénybevevőjének be kell jelentkeznie a Honlapon a Fiókjába, a Fiók hiányában pedig a megrendelés leadásakor lehetséges lesz a Fiók létrehozása és az abba való bejelentkezés.
2.1.6 Hírlevél: a Hírlevél szolgáltatás ingyenes; a Hírlevél küldésének megkezdéséhez a Szolgáltatás igénybe vevője megadja e-mail címét a Honlapon található Hírlevél mezőben (ez lesz az az e-mail cím, amelyre a Hírlevelet rendszeresen elküldik), rákattint a művelet mezőre, majd a felugró ablakban a művelet mezőre való ismételt kattintással megerősíti a Hírlevélre való feliratkozást. A Szolgáltatás igénybevevőjének joga van bármikor és indoklás nélkül lemondani a Hírlevélről; a Hírlevélről való lemondás érdekében a Szolgáltatás igénybevevője leiratkozási kérelmet küld a Szolgáltatónak. A Hírlevélről lemondani a Szolgáltató által küldött minden Hírlevél e-mailben található lemondó linkre kattintva is lehet.
2.1.7. A Szolgáltatás igénybevevője köteles a Honlapot a jogszabályoknak és az elfogadott gyakorlatnak megfelelően használni, figyelembe véve a harmadik személyek személyiségi és szerzői jogainak tiszteletben tartását. Tilos a Honlap működését jogellenesen megzavarni, illetve olyan cselekményeket tenni, amelyek a Szolgáltató jó hírnevét sérthetik.
2.2.A Szolgáltatás igénybevevője nem tesz közzé jogellenes tartalmakat. A Szolgáltatás igénybevevője köteles kizárólag helyes és érvényes információkat közölni.
2.3. Technikai követelmények, amelyeknek a Szolgáltató informatikai rendszerével való együttműködéshez meg kell felelni:
2.3.1. Számítógép, táblagép, mobiltelefon vagy más multimédiás eszköz internet-hozzáféréssel.
2.3.2. Az internet-hozzáféréssel rendelkező eszközre telepített frissített internetböngésző: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Microsoft Edge, Safari.
2.3.3. A böngészőben engedélyezett a sütik használata.
2.3.4. A keresőprogramok számára a sütik használatát engedélyezni kell.
2.3.5. A böngészőben engedélyezett JavaScript.
2.4. A Blog, a Hírlevél, a Rövidített információ, a Fiók és a Vélemények és Hozzászólások ingyenesek.
2.5. A Jelentések fizetés ellenében állnak rendelkezésre – a Jelentés ára a Honlapon kerül megadásra, miután a Szolgáltatás igénybevevője megkapta a Rövidített Információt - a Jelentések árai a Honlap választott nyelvi verziójától függően kerülnek megadásra - lengyel zlotyban, euróban, magyar forintban, román lejben vagy cseh koronában. Ez az ár a teljes ár, magába foglalja az adókat és minden egyéb díjat.
2.6. A Blog, a Hírlevél, a Rövidített információ, a Fiók és a Vélemények és Hozzászólások határozatlan ideig állnak rendelkezésre. A Rövidített információ és a Jelentés egyszeri jellegű, a szolgáltatásuk az IS vagy a Jelentés biztosítása után véget ér.
3. A JELENTÉSRE VONATKOZÓ RÉSZLETES FELTÉTELEK
3.1. A Jelentés ára, valamint az elérhető Jelentés-típusok a Rövidített információ beérkezését követően a Honlapon minden Járműre külön-külön megjelennek. A Jelentés igénybevételéhez a Szolgáltatás igénybevevőjének először Vásárlói azonosítót kell regisztrálnia.
3.2. Az IS a Jelentés kiegészítő jellegű, és nem lehet kizárólagos alapja a Szolgáltatás igénybevevőjének a Jármű adásvételi szerződésének a megkötésére vonatkozó döntésének. Amennyiben a Jármű eredetével, tényleges állapotával, ideértve a futásteljesítményt vagy előzményt is kétség merül fel, a Szolgáltató nyomatékosan javasolja azoknak az adatoknak az egyeztetését az illetékes állami hatóságokkal, a Jármű tulajdonosával vagy más, ebben a körben segítséget nyújtó harmadik személyekkel (pl. járművizsgáló állomás, márkaszerviz, autóbecslő). A Szolgáltató minden esetben (kétségek hiányában is, az IS és a Jelentés tartalmától függetlenül) javasolja, hogy az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó döntés meghozatala előtt keresse meg a fenti hatóságokat és személyeket a Jármű ellenőrzése érdekében.
3.3. Az IS és a Jelentés részeként biztosított, Járművekkel kapcsolatos információk és események a Szolgáltatótól független, külső forrásból származnak. A Szolgáltató szerepe abban áll, hogy ezeket az IS és a Jelentés részeként a Honlapon keresztül a Szolgáltatás igénybevevőjének a rendelkezésére bocsátja, a forrásoknak az IS és a Jelentés készítése időpontjában a Szolgáltató rendelkezésére álló állapotának megfelelően. A Szolgáltató főszabály szerint nem jogosult önállóan: a Járművekre vonatkozó információkat, eseményeket feltölteni, kiegészíteni, frissíteni, módosítani vagy törölni - az e körben bevezetett változás az adatforrás módosítását vagy az adatforrással való együttműködést igényli, kivéve, ha az általános jog az ilyen változások bevezetését a Szolgáltató részére lehetővé, illetve kötelezővé teszi. Bármilyen szabálytalanság észlelésekor, illetve ezzel kapcsolatos bejelentés, panasz érkezésekor a Szolgáltató a kifogásolt információk, események forrásának megkeresésével intézkedik az esetleges szabálytalanságok tisztázása iránt.
3.4. A Szolgáltató számos külső és a Szolgáltatótól független forrásból gyűjt adatokat annak érdekében, hogy azokat az IS-ben és a Jelentésben elérhetővé tegye. Azok a források, ahonnan a Szolgáltató adatokat gyűjt, különböző IKT-eszközöket használnak, különböző módokon és időpontokban gyűjtenek adatokat, emellett az adatok közlésének az időpontjában fennálló körülmények (beleértve a vis maiort és az adatforrás oldalán a távközlési szolgáltatások minőségét is) hatással lehetnek a Jelentés részeként történő adatközlésre is, ami egyes esetekben az adatok összeegyezhetetlenségét okozhatja. Emiatt a Szolgáltató jelzi, hogy nem minden információ és esemény, amely az IS vagy Jelentés részét képezheti a Járművekkel kapcsolatban, feltétlenül elérhető, teljes és helyes lesz. Az IS-ben és a Jelentésben szereplő információk kiegészítő jellegűek, és nem képezhetik kizárólagos alapját a Szolgáltatás igénybevevőjének a Jármű adásvételi szerződésének a megkötésére vonatkozó döntésének. A Szolgáltató jelzi továbbá, hogy a fenti okok miatt az IS-ben és a Jelentésben szereplő, a Járművekre vonatkozó információk, események nem minden esetben tükrözhetik egyértelműen a jármű tényleges állapotát. Az IS és a Jelentés bemutatja a jármű történetét (a Járművel kapcsolatos információkat és eseményeket), amelynek az alapja a Szolgáltatótól független, külső forrásból származó adatok, bár a fent jelzett okok miatt a jármű története nem feltétlenül összhangban van a jármű tényleges állapotával. D Ezért a Szolgáltató javasolja, hogy minden esetben (kétségek hiányában is, az IS és a Jelentés tartalmától függetlenül ) vegye fel a kapcsolatot vegye fel a kapcsolatot az illetékes állami hatóságokkal, a Jármű tulajdonosával vagy más, ebben a körben segítséget nyújtó harmadik személyekkel (pl. járművizsgáló állomás, márkaszerviz, autóbecslő) a Jármű aktuális állapotának az ellenőrzése végett az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó döntés meghozatala előtt . Egy adott Jármű megvásárlásáról a Vevő dönt.
3.5.A Jelentés részeként biztosított, Járművekkel kapcsolatos információk, események köre a Szolgáltató számára a Jelentés rendelkezésre bocsátásának időpontjában - a Jármű példányától, gyártójától, típusától, gyártási évétől és helyétől, valamint márkától függően - maximálisan elérhető kör - egy adott Jelentés rendelkezésre bocsátása előtt a Szolgáltatás igénybevevője minden esetben a Rövidített információ keretében tájékoztatást kap a rendelkezésre álló információk vagy események terjedelméről és mennyiségéről, illetve az információk esetleges elérhetetlenségről. A Szolgáltatás igénybevevője a Rövidített információ alapján dönt arról, hogy a Jelentést és annak típusát megrendeli vagy a megrendelésétől eláll.
3.6.A digitális termék - Jelentés - leírása:
A Szolgáltató (AUTODNA Sp. z o.o.) által az autoDNA Honlapon keresztül felajánlott jelentés.
3.6.1.A Jelentés főbb jellemzői: A Jelentés főbb jellemzői: Elektronikus szolgáltatás, amely a Honlapon elérhető, a Szolgáltatótól független, számos külső forrásból - a Jelentés rendelkezésre bocsátásának az időpontjában a Szolgáltató részére elérhető állapotban - nyert adatokon alapuló, a Járművel kapcsolatos információk és események elektronikus jelentés formájában történő közléséből áll. Azután, hogy a Szolgáltatás igénybevevője beszerezte a Rövidített információt, az információk és események körét a Honlapon megtekintheti.
3.6.2.Ár: A Szolgáltatás igénybevevője megtekintheti az árat a Honlapon a Rövidített információ (IS) megszerzése után. A teljes árra - adókkal és egyéb költségekkel együtt, valamint, ha ezen díjak összege nem határozható meg - a fizetési kötelezettségre vonatkozó tájékoztatást a Szolgáltatás igénybevevője minden esetben a Honlapon kap meg a Jelentés megvásárlása előtti rendelés leadásakor.
3.6.3.Funkcionalitás:
Nyelv: Magyar
Fájl típusa: pdf
Méret: A méret a jelentésben szereplő információ mennyiségétől függ
Hozzáférés típusa: a Jelentés letöltése, elérhetővé tétele azonnal a vásárlást követően történik, legkésőbb pedig attól számított 1 naptári napon belül (általában legfeljebb 5 percen belül), hogy a Szolgáltató a Honlapon elérhetők közül kiválasztott fizetési szolgáltatótól fizetési visszaigazolást megkapja. Hozzáférés feltételei: személyes használatra korlátlan.
Korlátozások: nincs.
3.6.4.Interoperabilitás:
Hardver és szoftver: számítógép, táblagép, telefon vagy egyéb multimédiás eszköz internet-hozzáféréssel. Ha a Jelentést PDF formátumban töltik le - egy PDF fájl olvasó (pl. Adobe Acrobat Reader). internetböngésző, amely az aktuális verzióban internet-hozzáféréssel rendelkező eszközre van telepítve: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Microsoft Edge, Safari. Sütik engedélyezve a webböngészőben.
4. FIZETÉSI MÓDOK
4.1. A Szolgáltató a következő fizetési módokat teszi elérhetővé:
4.1.1. Elektronikus fizetés a Przelewy24 honlapon keresztül – a lehetséges fizetési módok a fizetés előtt a Honlapon és a https://www.przelewy24.pl/ honlapon érhetők el.
4.1.2. Elektronikus fizetés a PayU honlapon keresztül – a lehetséges fizetési módok a fizetés előtt a Honlapon és a https://www.payu.com/ honlapon érhetők el.
4.1.3. Elektronikus fizetés Paypalon keresztül (https://www.paypal.com/hu).
4.2. A tranzakciók bankkártyás és online átutalással történő elszámolása a Przelewy24 Elszámolási Központon keresztül történik.
4.3. A tranzakciók bankkártyás és online átutalással történő elszámolása a PayU Elszámolási Központon keresztül történik.
4.4. A PayPal-tranzakciók elszámolása PayPal-on keresztül történik.
4.5. A Szolgáltatás igénybevevője köteles a fizetést a szerződés megkötésétől számított 3 naptári napon belül teljesíteni azzal, hogy a Jelentés átadása csak a Szolgáltatás igénybevevője általi fizetést követően lehetséges.
5. AZELEKTRONIKUS SZOLGÁLTATÁSOK NYÚJTÁSÁRA VONATKOZÓ SZERZŐDÉSEK FELMONDÁSÁNAK FELTÉTELEI
5.1.A Szolgáltató és a Szolgáltatás igénybevevője jogosultak az elektronikus szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződést közös megegyezéssel bármikor felmondani.
5.2. A határozatlan időre kötött és folyamatos jellegű elektronikus szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés (pl. Fiók) felmondása:
5.2.1. A Szolgáltatás igénybe vevője a szerződést azonnali hatállyal és indoklás nélkül felmondhatja az erre vonatkozó nyilatkozat megküldésével, például a https://support.autodna.hu/kapcsolatfelveteli-urlap honlapon található kapcsolatfelvételi űrlap felhasználásával az e mail címre: kapcsolat@autodna.hu vagy írásban a Szolgáltató címére: ul. Obywatelska 128/152 94-104 Łódź, Poland.
6. PANASZKEZELÉS MENETE
6.1. A Szabályzat jelen 6.1. pontja meghatározza a Szolgáltatóhoz benyújtott összes panaszra, így különösen a Jelentésekre és egyéb Elektronikus Szolgáltatásokra, valamint a Honlapra vonatkozó panaszok kezelésének a menetét.
6.1.1. Panaszokat be lehet nyújtani például a https://support.autodna.hu/kapcsolatfelveteli-urlap oldalon található kapcsolatfelvételi űrlapról a kapcsolat@autodna.hu email címre, vagy írásban a Szolgáltató címére: ul. Obywatelska 128/152 94-104 Łódź, Poland.
6.1.2. A Szolgáltató javasolja, hogy a panasz leírásában tüntesse fel: (1) a panasz tárgyára vonatkozó információkat és körülményeket, így különösen a szabálytalanságok vagy a szerződésszegés típusát és időpontját; (2) a szerződés megfelelővé tételére vonatkozó követelését a módjával megadásával, vagy nyilatkozatot az árleszállításról vagy a szerződéstől való elállásról vagy egyéb igényről; és (3) a panasztevő elérhetőségeit – ez megkönnyíti és felgyorsítja a panasz elbírálását. Amennyiben a panasz a Bejelentésre vonatkozik, a Szolgáltató ezen túlmenően (ha az adatok rendelkezésre állnak és a panaszra vonatkoznak) javasolja a következők feltüntetését: alvázszám (VIN), tranzakciószám, a Jelentés megvásárlásának a dátuma; a megvásárolt Jelentés ellenében teljesített fizetés dátuma; a megvásárolt Jelentés típusa és a tranzakció összege. A fenti követelmények csak ajánlások, és az ajánlott panaszleírás nélkül benyújtott panaszok eredményességét nem befolyásolják.
6.1.3. Ha a panasz elbírálása során a panasztevő által megadott elérhetőségi adatok megváltoznak, a panasztevő köteles erről a Szolgáltatót értesíteni.
6.1.4. A panasztevő csatolhatja a panaszhoz a panasz tárgyához kapcsolódó bizonyítékok (például fényképek, képernyőképek vagy dokumentumok). A Szolgáltató kérheti a panasztevőtől további tájékoztatás vagy bizonyítékok (például fényképek, képernyőképek) megküldését is, ha ez Szolgáltató által folytatott panaszkezelési eljárást megkönnyíti és felgyorsítja.
6.1.5. A Szolgáltató a panaszra vonatkozóan haladéktalanul, de legkésőbb annak beérkezésétől számított 14 naptári napon belül állást foglal.
6.2. A Szolgáltató törvényi felelősségének alapját és terjedelmét az általános jog, így különösen a Polgári Törvénykönyv, a Fogyasztójogi Törvény és az elektronikus szolgáltatások nyújtásáról szóló 2002. július 18-i törvény (Dziennik Ustaw 144. száma, 1204. tétele) határozza meg.
6.2.1. A Szolgáltató jelzi, hogy digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással - amelyet a fogyasztó az általa a Szolgáltatóval 2023. január 1-jétől vagy azt megelőzően kötött szerződés alapján vásárolt, ha az ilyen digitális tartalom vagy szolgáltatás átadására ezen időpontot követően kerül(t) sor - vagy kizárólag a digitális tartalom hordozójaként szolgáló ingósággal kapcsolatos panasz esetén a Szolgáltatónak jogszabályban meghatározott és a szolgáltatás szerződésszerűségére vonatkozó felelősségét a Fogyasztójogi 2023. január 1-jétől hatályos szövege, így különösen 43h. – 43q. cikkei. E rendelkezések meghatározzák különösen a Szolgáltatónak fogyasztóval szembeni felelősségének az alapját és terjedelmét hibás teljesítés esetén.
7. A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
7.1.A Szolgáltatás igénybevevője, aki egyben a fogyasztó vagy olyan természetes személy, akivel szemben alkalmazhatók az olyan fogyasztóra vonatkozó jogszabályok, aki a Szolgáltatóval távollevők közötti szerződést kötött, az ilyen szerződéstől indokolás és költségviselés nélkül (a jelen Szabályzat 7.4. pontjának a figyelembevételével) tizennégy napon belül elállhat az erre vonatkozó nyilatkozat benyújtásával. E határidő betartásához elegendő, ha a nyilatkozat feladására annak lejárta előtt kerül sor. Az elállási nyilatkozat benyújtható például: a kapcsolat @autodna.hu e-mail címre vagy írásban a Szolgáltató címére: ul. Obywatelska 128/152 94-104 Łódź, Poland.
7.2. A szerződéstől való elállásra nyitva álló határidő: (1) olyan szerződés esetén, amely teljesítéseként a vállalkozó a tárgyat kiadja, és kötelezett annak tulajdonjogát átruházni - a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozón kívüli harmadik személy általi birtokba vételével kezdődik; olyan szerződés esetén, amely: (a) több tárgyra vonatkozik, amelyeket külön-külön, részletekben vagy részekben szállítanak ki - az utolsó tárgy, tétel vagy rész birtokba vételével kezdődik, (b) határozott időtartam alatt a tárgyak rendszeres szállításából áll - az első tárgy birtokba vételével kezdődik; (2) egyéb szerződések esetén - a szerződéskötés napjával kezdődik.
7.3. A távollevők között kötött szerződéstől való elállás esetén a szerződés semmisnek tekintendő.
7.4. Olyan szolgáltatás esetében, amelynek teljesítése - a fogyasztó vagy a fogyasztóra vonatkozó rendelkezések hatálya alá tartozó természetes személy kifejezett kérésére - a szerződéstől való elállási határidő lejárta előtt kezdődött meg, a fogyasztó vagy a fogyasztóra vonatkozó rendelkezések hatálya alá tartozó természetes személy, aki a szerződéstől való elállás jogát a fenti kérés benyújtását követően gyakorolja, köteles a szerződéstől való elállásig nyújtott szolgáltatásokért fizetni. A fizetendő összeg a nyújtott szolgáltatás terjedelmével arányosan kerül kiszámításra, figyelembe véve a szerződésben egyeztetett árat vagy ellenszolgáltatást. Ha az ár vagy az ellenszolgáltatás túlzott mértékű, akkor ennek az összegnek kiszámításának az alapja a nyújtott szolgáltatás piaci értéke.
7.5. A távollevők között kötött szerződéstől való elállás joga nem illeti meg a fogyasztót, és ennek megfelelően a fogyasztóra vonatkozó rendelkezések hatálya alá tartozó természetes személyt az alábbi esetekben: (1) olyan szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén, amely után a fogyasztó köteles az árát megfizetni, ha a vállalkozó a fogyasztó kifejezett és előzetes hozzájárulásával a szolgáltatást maradéktalanul teljesítette, ha a fogyasztót a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt tájékoztatták arról, hogy a szolgáltatásnak a vállalkozó általi teljesítése után a fogyasztó az elállás jogát elveszti, és a fogyasztó ezt tudomásul vette; (2) olyan szerződés esetén, amelyben a szolgáltatás tárgya nem előre gyártott áru, de olyan áru, amelyet a fogyasztó specifikációi szerint gyártottak le vagy az egyéni szükségletek kielégítését szolgálja; (3) olyan szerződés esetén, amelyben a szolgáltatás tárgya gyorsan romló vagy rövid szavatossági idejű áru; (4) nem materiális adathordozón átadott digitális tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés esetén, amelynek árát a fogyasztó köteles megfizetni, ha a vállalkozó a szolgáltatásnyújtást a fogyasztó kifejezett és előzetes hozzájárulásával kezdte meg, ha a fogyasztót a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt tájékoztatták arról, hogy a szolgáltatásnak a vállalkozó általi teljesítése után a fogyasztó az elállás jogát elveszti, és a fogyasztó ezt tudomásul vette, és a vállalkozó átadta a fogyasztónak a Fogyasztójogi Törvény 15.§ (1) és (2) bekezdésében vagy 21.§ (1) említett igazolást.
7.6. Az elállási űrlap mintája a jelen Szabályzat mellékletét képezi. A fogyasztó az űrlap-mintát használhatja, de ez nem kötelező.
8. A PANASZKEZELÉS ÉS IGÉNY-ÉRVÉNYESÍTÉS NEMPERES MÓDJAI ÉS IGÉNYBEVÉTELÉRE VONATKOZÓ ELJÁRÁSOK
8.1. A Szabályzat jelen pontja csak olyan Szolgáltatás-igénybevevőre vonatkoznak, aki.
8.2. A viták bíróság bevonása nélküli kívüli rendezésének módjai közé tartozik (1) a felek álláspontjainak az egyeztetésének lehetővé tétele, például közvetítés útján; (2) a vita megoldásának javaslata, például békéltetés útján, és (3) a vita rendezése és megoldásának rákényszerítése a felekre, például választottbírósági döntés keretében. A részletes tájékoztatás a fogyasztónak minősülő Ügyfél rendelkezésére álló nemperes panaszkezelési és igényérvényesítési lehetőségekről, ezen eljárásokhoz való hozzáférés szabályairól, valamint a békés vitarendezéssel foglalkozó szervezetek barátságos keresőjéről a Verseny- és Fogyasztóvédelmi Hivatal [Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów] honlapján érhető el: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
8.3. A Verseny- és Fogyasztóvédelmi Hivatal elnöke mellett egy kapcsolattartó pont működik, amelynek feladata többek között a fogyasztók tájékoztatása a fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésével kapcsolatban. A fogyasztó a kapcsolatba léphet a fenti ponttal: (1) telefonon – a +48 22 55 60 332 vagy +48 22 55 60 333 telefonszámon; (2) email üzenetet küldve a következő címre: kontakt.adr@uokik.gov.pl vagy (3) írásban vagy személyesen - a Hivatal székhelyén, Varsóban, a Plac Powstańców Warszawy 1. szám alatt (00 -030).
8.4. A fogyasztó igénybe veheti, többek között, a nemperes panaszkezelés és igény-érvényesítés következő lehetőségeit: (1) vitarendezési kérelem benyújtása az állandó fogyasztóvédelmi választottbírósághoz; (2) peren kívüli vitarendezési kérelem a Felügyelet vajdasági felügyelőjéhez; vagy (3) olyan járási (önkormányzati) fogyasztóvédelmi ombudsman vagy társadalmi szervezet segítsége, amelynek jogszabályi feladatai közé tartozik a fogyasztóvédelem (pl. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). A tanácsadás többek között emailben a porady@dlakonsumentow.pl címen és a 801 440 220-as fogyasztói segélyvonalon történik (a segélyvonal munkanapokon 8:00-18:00 óra között működik, hívásdíj az üzemeltető árjegyzéke szerint ).
8.5. A http://ec.europa.eu/consumers/odr címen elérhető a fogyasztók és vállalkozók közötti uniós szintű viták rendezésére szolgáló online rendszer (ODR platform) platformja. Az ODR platform egy interaktív, többnyelvű honlap, amely széles körű támogatást nyújt azon fogyasztók és vállalkozók számára, akik online kötött adásvételi vagy szolgáltatásnyújtási szerződésből eredő szerződéses kötelezettségekkel kapcsolatos vitáik peren kívüli rendezésére törekszenek (több információ kapható a platform oldalán vagy a Verseny- és Fogyasztóvédelmi Hivatal honlapján: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).
9. SZEMÉLYES ADATOK
9.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazásában a Honlapunkon kezelt személyes adatok adatkezelője a Szolgáltató. A személyes adatok kezelése a cél és a hatály tekintetében a Honlapunkon közzétett Adatvédelmi Szabályzat szerint történik. Az Adatvédelmi szabályzat felsorolja a személyes adatoknak az Adatkezelő által a Honlapon keresztül történő szolgáltatás nyújtása érdekében történő kezelésére vonatkozó szabályokat. Meghatározza a személyes adatok kezelésének alapját, célját és hatályát, valamint azon személyek jogait, akiknek személyes adatait kezelik. Meghatározza továbbá a cookie-k és elemző eszközök Honlap általi használatát. A Honlap használata önkéntes. A Honlap használata önkéntes, és a Honlap felhasználója a személyes adatok megadása is önkéntes, kivéve az adatvédelmi szabályzatban meghatározott eseteket.
10. SZERZŐI JOGOK
10.1. A Honlapon közzétett valamennyi tartalom és grafikai eszköz a Szolgáltatóra vonatkozó szerzői jogvédelem alatt áll a Szerzői jogok és szerzői joghoz kapcsolódó jogok kezeléséről szóló 2016. évi XCIII. törvény szerint.
10.2. A Szolgáltatás igénybevevője a Honlapon közzétett tartalmakat, beleértve az Elektronikus Szolgáltatások részeként kapott tartalmakat is, valamint a jogilag megengedett mértékben, kizárólag személyes felhasználás céljából tekintheti meg, illetve töltheti le egyes példányait.
10.3. Tilos a Honlapon közzétett tartalmakat és grafikai eszközöket a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott vagy a vonatkozó jogszabályok által megengedettől eltérő módon felhasználni.
11. A VÁLLALKOZÁSOKRA VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK
11.1. A Szabályzat jelen pontja és az abban foglalt rendelkezések kizárólag a fogyasztónak nem minősülő Szolgáltatás-igénybevevőnek szólnak, és így csak az ilyen Szolgáltatás-igénybevevőre kötelező érvényűek. Ezen túlmenően 2021. január 1-től és az ettől az időponttól kötött szerződések esetében a Szabályzat e pontja és az abban foglalt rendelkezések nem szólnak, és így nem kötik a folytatott gazdasági tevékenységével közvetlenül összefüggő szerződést kötő természetes személy Szolgáltatás-igénybevevőt, ha az ilyen szerződés tartalmából az következik, hogy az ilyen szerződés az adott személy számára nem szakmai jellegű, különösen az általa folytatott, a gazdasági tevékenység központi nyilvántartására [Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej] vonatkozó rendelkezések alapján közzétett gazdasági tevékenység tárgyát tekintve; kivéve, ha ezekre a személyekre a Szabályzat jelen pontjában foglalt rendelkezések alkalmazása tilos.
11.2. A Szolgáltató bármikor jogosult eljárni a Szolgáltatás igénybevevője által megadott információk ellenőrzése és hitelesítése érdekében. Az ellenőrzés részeként a Szolgáltató jogosult arra, hogy a Szolgáltatás igénybevevőjetől olyan tanúsítványok és egyéb dokumentumok szkennelt másolatának bemutatását kérje, amelyek az ellenőrzés elvégzéséhez szükségesek lehetnek. Az ellenőrzés során a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás igénybevevője fiókját az ellenőrzés befejezéséig felfüggeszteni.
11.3. A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatóval kötött Elektronikus Szolgáltatási szerződéstől a megkötésének napjától számított 14 naptári napon belül elállni.
11.4. A Szolgáltató fenntartja a jogot a Szerződési Feltételek kiegészítésére. A változtatás bejelentése esetén a Szolgáltatás igénybevevőjét 14 napig a szerződéstől való elállási jog illeti meg.
11.5. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a szolgáltatás megállapodás szerinti teljesítésének elvesztéséért vagy ellehetetlenüléséért, ha a szolgáltatás teljesítése vis maior (például hackertámadás, természeti katasztrófa, járvány, zavargás vagy háború) vagy bármely más, a Szolgáltató által nem befolyásolható ok miatt nem volt lehetséges.
11.6.A Szolgáltató szavatossági vagy szerződésszegési felelőssége a Szolgáltatás igénybevevőjével szemben kizárt.
11.7.A Szolgáltató felelőssége a Szolgáltatóval szemben, függetlenül annak jogalapjától, a Szolgáltató által a Szolgáltatónak az Elektronikus Szolgáltatás nyújtásáért teljesített kifizetések összegére korlátozódik (mind az egyes követelések, mind az összes követelés tekintetében). Az összeg nem haladhatja meg a 75 000 HUF-ot. A fenti korlátozás a Szolgáltatóval szemben a Szolgáltatóval szemben a Szolgáltató által támasztott bármely követelésre vonatkozik. A Szolgáltató csak a szerződés aláírásának napján előre látható tipikus károkért felel a Szolgáltatóval szemben, és nem vállal felelősséget az elmaradt haszonért.
12. VÉLEMÉNYEK A HONLAPON
12.1. A Szolgáltató a Szabályzat jelen pontjában meghatározott feltételek mellett lehetővé teszi a Szolgáltatás igénybevevői számára a Jelentésekkel kapcsolatos vélemények hozzáadását és olvasását.
12.2.A Szolgáltatás igénybevevője a véleményét csak a Jelentéssel kapcsolatos vélemény hozzáadását lehetővé tevő űrlap felhasználásával írhatja. Ezt az űrlapot a Szolgáltatás igénybevevője a Jelentés megvásárlása után az általa megadott e-mail címre kapott egyedi linken keresztül érheti el. A vélemény hozzáadásakor a Szolgáltatás igénybevevője grafikus értékelést is mellékelhet - ha a véleményezési űrlap ilyen lehetőséget biztosít.
12.3. A Jelentésre vonatkozó véleményt csak a ténylegesen megvásárolt Jelentések vonatkozásában és csak olyan Szolgáltatás-igénybevevő írhatja, aki a vélemény tárgyát képező Jelentést megvásárolta. A Jelentésre vonatkozó vélemény hozzáadását célzó fiktív vagy színlelt szerződések kötése tilos.
12.4. A Szolgáltatás igénybevevői a vélemény hozzáadásnak a lehetőségét nem használhatják jogsértő tevékenységre, így különösen tisztességtelen versenyt megtestesítő tevékenységre, illetve a Szolgáltató vagy harmadik személy személyiségi, szellemi tulajdonjogát vagy egyéb jogait sértő tevékenységre. A Szolgáltatás igénybevevője a vélemény hozzáadásakor köteles a jogszabályoknak, a jelen Szabályzatnak és közerkölcsnek megfelelően eljárni.
12.5. A vélemények a Honlapon (például a Kezdőlapon vagy a Jelentés leírásában) elérhetők.
12.6. A Szolgáltató gondoskodik arról, hogy a Jelentésekkel kapcsolatban közzétett vélemények az adott Jelentést megvásárolt Szolgáltatás-igénybevevőktől származzanak. Ennek érdekében a Szolgáltató az alábbi lépéseket teszi annak ellenőrzésére, hogy a vélemények a Szolgáltatás igénybevevőitől származnak-e:
12.6.1. A Szolgáltató megküldi a Szolgáltatást igénybe vevőknek egyedi linket a vásárlás során általuk megadott email címre - így a véleményezési űrlaphoz csak az a Szolgáltatás-igénybevevő férhet, aki a Honlapon a Jelentést megvásárolta.
12.6.2. Arra az esetre, ha a Szolgáltatónak kétségei vannak azzal kapcsolatban, hogy az adott vélemény a Szolgáltatás igénybevevőjétől származik-e, vagy az adott Ügyfél megvásárolta-e az adott Jelentést, vagy más Ügyfelek vagy harmadik személyek a Szolgáltatóhoz erre vonatkozó kifogásokat intéznek, a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy felvegye a kapcsolatot a vélemény készítőjével annak tisztázása és megerősítése érdekében, hogy valóban a Honlap Ügyfele, vagy a véleménnyel érintett Jelentést megvásárolta-e.
12.7. Minden észrevétel, vélemény ellenőrzése elleni fellebbezés, kifogás, amely azt vitatja, hogy az adott vélemény a Szolgáltatás igénybevevőjétől származik, vagy az adott Szolgáltatás igénybevevője az adott Jelentést megvásárolta, a Szabályzat 6. pontjában megjelölt panasztételi eljárással analóg módon terjeszthető elő.
13. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
13.1. A Weboldalon keresztül kötött szerződések a lengyel joggal összhangban és a Weboldal nyelvi változatának megfelelő nyelven jönnek létre.
13.2.A jelen Szabályzatban nem érintett kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, a Fogyasztójogi Törvény, az elektronikus szolgáltatások nyújtásáról szóló, többször módosított 2002. július 18-i törvény (Dziennik Ustaw 144. száma, 1204. tétele) rendelkezéseit és a lengyel jog egyéb vonatkozó rendelkezései alkalmazandók.
13.3. A jelen Szabályzat módosítása:
13.3.1. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szabályzatot módosítsa fontos okok miatt; az ilyen fontos okok közé tartozik például: fizetési módok illetve jogszabályi vagy hatósági kötelezettség változása; a nyújtott elektronikus szolgáltatások körének vagy formájának változása; új elektronikus szolgáltatások hozzáadása; az Elektronikus Szolgáltatások és Szolgáltatás igénybevevőinek csalással, malware-rel, spamekkel, adatszivárgással vagy egyéb kiberbiztonsági fenyegetéssel szembeni védelmével kapcsolatos, előre nem látható és közvetlen fenyegetés elhárításának a szükségessége - amennyiben ezek a változások a jelen Szabályzatban foglaltak végrehajtását érintik.
13.3.2. A tervezett változásokról szóló értesítés a változások hatálybalépése előtt legalább 15 nappal előzetesen kerül kiküldésre, azzal, hogy a változás 15 napos felmondási idő nélkül is bevezethető, ha a Szolgáltató: (1) olyan jogszabályi vagy szabályozási előírás hatálya alá tartozik, amely arra kötelezi, hogy a Szabályzatot oly módon módosítsa, amely megakadályozza a 15 napos felmondási idő betartását; vagy (2) kivétel útján módosítania kell a Szabályzatát az Elektronikus Szolgáltatások és Szolgáltatás igénybevevőinek csalással, malware-rel, spamekkel, adatszivárgással vagy egyéb kiberbiztonsági fenyegetéssel szembeni védelmével kapcsolatos, előre nem látható és közvetlen fenyegetés elhárítása végett. Az előző mondatban említett utolsó két esetben a változás bevezetésére azonnali hatállyal kerül sor, kivéve, ha lehetséges vagy szükséges hosszabb határidő alkalmazása a változások bevezetésére, amelyről a Szolgáltató minden alkalommal értesíteni köteles.
13.3.3. Folyamatos jellegű szerződések esetén (pl. Elektronikus Szolgáltatás - Fiók - nyújtása) a Szolgáltatás igénybevevője jogosult a Szolgáltatóval kötött szerződést a tervezett változásokról szóló értesítési határidő lejárta előtt felmondani. Az ilyen megoldás az értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül lép hatályba. Folyamatos jellegű szerződés megkötése esetén a módosult Szabályzat a Szolgáltatás igénybevevője számára kötelező érvényű, ha a változásokról szabályszerűen értesítették, a bevezetésük előtti értesítési határidőnek megfelelően, és ezen időszak alatt a szerződést nem mondta fel. Ezen túlmenően, a Szolgáltatás igénybevevője a változásokról szóló értesítés kézhezvételét követően a változásokat bármikor elfogadhatja, és ezzel a bejelentési időszak további időtartamáról lemondhat. A folyamatos jellegű szerződésektől eltérő jellegű szerződés megkötése esetén a Szabályzat módosítása semmilyen módon nem érinti a fogyasztónak minősülő Szolgáltatás-igénybevevőnek a Szabályzat-módosítás hatálybalépése előtt megszerzett jogait, különösen a Szabályzat módosításai nem érintik a már leadott vagy leadás alatt levő megrendeléseket és a Jelentés megvásárlásával kapcsolatban megkötött, végrehajtott vagy teljesített szerződéseket.
13.3.4. Abban az esetben, ha a Szabályzat módosítása új díjak bevezetését vagy a jelenlegi díjak emelését eredményezi, a fogyasztónak joga van a szerződéstől elállni.
13.4. Vitarendezés: A Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Szolgáltatás-igénybevevő között esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket az illetékes általános bíróság rendezi. A Szolgáltató és a nem fogyasztónak minősülő Szolgáltatás-igénybevevő között esetlegesen felmerülő jogvitákat a Szolgáltató/eladó székhelye szerint illetékes bíróság rendezi.
13.5. Jelen Szabályzat nem zárja ki a Szolgáltatóval szerződést kötő fogyasztó szokásos tartózkodási helye szerinti országban hatályos rendelkezéseket, amelyek szerződéssel nem zárhatók ki. Ebben az esetben a szolgáltató megállapodással nem kizárható rendelkezések alapján garantálja a számára biztosított fogyasztóvédelmet.
A Szabályzat melléklete - az elállási űrlap minta.
Az elállási űrlap minta
(kérjük, csak akkor töltse ki és küldje el ezt az űrlapot, ha el kíván állni a szerződéstől).
– Címzett:
AUTODNA Sp. z o.o.
ul. Obywatelska 128/152; 94-104 Łódź, Poland
kapcsolat@autodna.hu
Ezúton nyilatkozom/nyilatkozunk(*), hogy el kívánok/el kívánunk állni az alábbi tárgyakra vonatkozó adásvételi szerződéstől(*) az alábbi tárgyakra vonatkozó szállítási szerződéstől(*) az alábbi tárgy(*)/ az alábbi szolgáltatás(*) nyújtására vonatkozó szolgáltatási szerződéstől
– A szerződéskötés(*)/átvétel(*) dátuma
– A fogyasztó(k) utóneve és családi neve
– A fogyasztó(k) címe
– A fogyasztó(k) aláírása (csak akkor szükséges, ha az űrlapot nyomtatott formában küldik)
– Dátum
(*) A nem kívánt rész törlendő.