autoDNA Járműtörténeti Riport

Ár 1760 Ft.-tól
Vásárlói értékelés:
4.3/5
(átlag 6 vélemények)

Előzetes információk

A Riport elején Alvázszám alapjánmegadjuk a gyártót, a típust és a felhasznált üzemanyag típusát.

A következő részben a modellév vagy a gyártási dátum alapján megadjuk a jármű életkorát, illetve az első forgalomba helyezés dátumát. Érdemes megjegyezni, hogy ha az autót rendelésre gyártották, akkor a járművet a márkakereskedő azonnal forgalomba is helyezi, hiszen a járműnek már megvan a tulajdonosa. Népszerű típusokból (pl. ezüst szín, gazdaságos motorváltozat) a kereskedések gyakran tartanak raktárkészlet. Ezeknél az autóknál 3-4 hónap értékesítési idő teljesen normális. Ha azonban a járművet 6 hónapnál hosszabb ideig tartják raktárkészleten, akkor már gyanakodhatunk: a kereskedés kivárja az évfordulót, így már a következő évben regisztrálja a kocsit! Ekkor -látszólag- 1 évvel "fiatalodik" a jármű, mert sokan összekeverik az gyártási évet a forgalomba helyezés évével! Hosszabb várokozásra adhat okot a szállítási sérülések javítására is. A javítás, alkatrészek beszerzése, karosszéria munka és fényezés mind-mind kitolják az autószalonba kiállítás, így közvetve a forgalomba helyezés időpontját. A gyártási és a forgalomba helyezés a hosszas szállítás miatt is eltolódhat. Természetes, hogy egy koreai, japán vagy USA gyártmányú autó Európába hozatala esetén néhány hónap logisztikai idő eltelik.

A Riport összefoglalása

A Riport a használt autó összes megszerezhető adatát tartalmazza.

3 csoportról beszélhetünk

1. Fő információk, a jármű alapvető műszaki tulajdonságai, körözik-e? szerepel-e a rendőrségi nyilvántartásban?, van/volt-e gyártói visszahívási kampány a típusra?

2. A jármű előélete, Km-számláló kötelező leolvasások, az esetleges balesetek dokumentációi az akkori járműértékekkel, műszaki vizsgákon adatrögzítés, korábbi regisztrációk és tulajdonos váltások. Céges/munkaautók esetén: taxi, lízing, hivatali szgk. a rendszer „belső” feljegyzései.

3. Kiegészítő információk, jármű eredeti felszereltsége, fényképek az autóról (ha rendelkezésre állnak) és esetlegesen a korábbi autoDNA riportok eredményei, amennyiben ehhez az alvázszámához korábban már kértek azt.

Hasznos információk

Nagyon hasznos információ a jármű átlagos futásteljesítménye Számszerűen ez megadja egy hasonló típusú és évjáratú jármű várható kilométeróra állását dízel és benzin üzemanyag esetén. Az autoDNA adatbázisára épülő kimutatástól nagyon eltérő futásteljesítmény a óra „visszatekerésre” utalhat.
Az adatokat az autoDNA adatbázisából vettük, hasonló kivitelű és motortérfogatú járműveket összevetve. Ha olyan autót találunk, amelyben ennél az átlagos futásteljesítménynél sokkal kevesebb van, akkor valószínűleg ki fog derülni riportjainkból, hogy a jármű óráját manipulálták.

Az átlagos futásteljesítmény grafikon egyező típusú motorral szerelt gépjárművek adatai alapján készült. Ez összehasonlítási alapot adhat a járműben lévő és a benne elvárt futásteljesítményre. A grafikon évente megújul, az adatai frissülnek.

A jelentésben kiszámítjuk a gépjármű várható referencia kilométeróra állását. Ez egy statisztikailag meghatározott érték.

Információk a járműről

Ebben a fejezetben leellenőrizheti a kocsi összes fő tulajdonságát:
Alvázszám alapján rendszerünk megadja a gyártó, típus, karosszéria, motortípus, a gyártó ország, évjárat, gyártási év, sebességváltó típusa, kormánykerék elrendezését és sok minden mást is.
A gyártók alvázszámban kódolt információi eltérhetnek egymástól, ezért riport vázszáma kódja nem adhat teljes képet a jármű összes tulajdonságáról. Ebben a fejezetben le tudjuk ellenőrizni az alvázszám valódiságát. Néhány gyártó a vázszámot ISO szabvány szerint kódolja, és a variációkat ellenőrző karakterben a vázszámba rögzíti. Ha a gyártó nem kódolja az alvázszámot, akkor az ingyenesen lekérdezhető adatok menüpontban „Információ nem áll rendelkezésre” eredményt adunk

Információ a Gyártóról

Ebben a részben megtalálja a gyártót és elérhetőségét, a legutóbbi időpont/frissítés alapján update.

Lopott autók adatbázisa

Lopott jármű: Az egyes országok rendőrségi nyilvántartásait lekérdezve megkapjuk, hogy az ellenőrzött gépjármű lopott-e, vagy egyéb ok miatt keresik azt. Az adatot szolgáltató országok és a hitelintézmények száma is folyamatosan emelkedik. Az adatok tájékoztató jellegűek. Az eredménytől függetlenül ez a információ bizonyítékra nem adhat lehetőséget a felhasználónak.

Figyelem! Ha a jármű szerepel a rendőrségi körözésben, akkor ennek ténye hivatalosan csak rendőrségi lekérdezéssel támaszható alá. Ha a gépjárművet hitelintézet keresi, akkor mindenképpen keresse fel a bank vagy megbízottja képviselőjét!

Gyártói visszahívások

Ebben a fejezetben bemutatjuk a gyártók visszahívási kampányait. A jelentés felsorolja az esetleges bejelentett műszaki problémákat, ezeknek a hatásait. Megkaphatjuk, hogy a problémát hivatalos márkakereskedésben kijavították-e? Gyártási év alapján megadjuk, hogy az aktuális típusú gépjármű műszaki beavatkozást igényel-e?


FIGYELEM! Az autoDNA az egyetlen információs szolgáltatás, amely a visszahívási kampányokról tájékoztatást nyújt.


Több nemzetközi hivatallal tartjuk a kapcsolatot. Partnerei vagyunk a Forgalombiztonsági és Szállítási Felügyelet-nek (Traffic Safety and Transport Supervision Agency), amely a legnagyobb gyártói karbantartási/üzemeltetési adatbázis (VOSA). Jelentésünkben mindig megadjuk az információ forrását. Adataink néha szétválhatnak a VOSA és a Magyar Fogyasztóvédelmi Hivatal információira. Mi csak az Fogyasztóvédelem esetén adjuk meg az információ forrását.

A jármű előélete

Az alábbiakat tudhatja meg a Riportból (ha az adatok fellelhetőek):

  • Km-számláló leolvasásokat, időrendi sorrendben
  • sérülések dokumentálását,
  • a járműhasználat típusát, (pl. cégautó) megadva a felhasználás típusát ( pl. taxi, lízingelt,bérelt szgk.), beleértve a műszaki vizsgakor és a tulajdonosváltáskor feljegyzett óraállásokat,
  • a jármű értékének a változását, megmutatva azt korábban jegyzett aukciós internetes értékesítéseken

Ebben a fejezetben a járművet érintő összes fontos esemény időrendi sorrendben fel van sorolva. Minden eseményhez időpont és az adatszolgáltató forrása is meg jelölve.

Figyelem! A km.-számláló leolvasásoknak az idő haladtával mindig növekedő értéket kell megadniuk.

Végül de nem utolsósorban

Megtudhatjuk, hogy hányszor és hol ellenőrizték le a gépjárművet? Ez fontos lehet vásárlási szándékunk eldöntéséhez. Ha már korábban kínálták járművet, de mégsem kelt el, megkérdezheti az eladót, hogy miért-is hiúsult meg egy korábbi adásvétel?

Felszereltség/extrák

Itt megadjuk a gépjármű összes eredeti tartozékát/extráját.. A rendelkezésünkre álló adatok alapján az alábbiakat is megtudhatjuk a járműtől:

  • kárpit színe
  • karosszéria színe/színkódja
  • műanyag szervények: lökhárítók, visszapillantó tükrök, ajtónyitók színezettek-e?,
  • színezett üvegek
  • a légkondi típusa
  • navigáció és HIFI típusa
  • fűthető és sötétedő tükrök
  • elektromos ablakok elöl/hátul
  • légzsákok száma stb...

Érdemes végignézni az autó eredeti felszereltségét. Ellenőrizheti, hogy az eredeti extrákat valóban tartalmazza-e a gépkocsi? Fogadja meg hasznos tanácsainkat: az üveg színe eltér a jelentéstől. Az eltérő üvegszínek balesetre utalhatnak: gyakran nem eredeti alkatrésszel javítják az autót sérült üvegeit. Hasonló jelek árulkodhatnak a külső visszapillantó tükröknél is: Ha az eredeti színezett, fűthető, elektromosan állítható esetleg feliratos, de az autón található ettől eltér, akkor az egyértelműen korábbi sérülés eredménye.

Ha az autó hirdetésében olyan extra is szerepel, mely nem volt az eredeti felszereltségi listáján, akkor rákérdezhetünk az eladónál, hogy ezt tévesen adta-e meg? Milyen típus az extra, illetve ki- és hogyan szerelte be azt?

Arhivált fotók a járműről

Ebben a fejezetben fotóalbumot találhat a vizsgált járműről. Néhány esetben a fényképek ismétlődhetnek, attól függően, hogy a tulajdonos milyen környezetben osztott meg fotókat az autóról. Gyanús lehet, hogy a bemutatott autót túl sokáig hirdetik eladásra. Van olyan kocsi, melyről sérült fotók vannak dokumentálva, mégis sérülésmentesen hirdet az eladó.

Figyelem – ha az ingyenes lekérdezés nem tartalmaz fényképet, akkor a térítéses jelentés sem fog fotót bemutatni.

Az ügyfelek véleménye a jelentésről

Pontszám:
5/5
Ellenőriztem a megvásárolni kívánt autót. Az adatok egyeztek az elektronikus szervízkönyv és a fordEtis adataival is a képek alapján már tudom azt is milyen kisebb sérülések vannak az autón, ami alku alap lesz.
- Ungvári Zoltán
Pontszám:
5/5
Nagyon örülök, hogy pénzt nem sajnálva megkértem a kiválasztott autóra a riportot. A választott Toyota, mint kiderült totál összetörve került be az országba, szépen kipofozták az internetes hirdetés tanulsága szerint. Egy kedves nyugdíjas úr sírta el magát, hogy milyen kevés a nyugdíja és a Svájcban élő rokona szánta meg a kinti autóval, mert kapott helyette másik céges autót. Neki meg, bár nagyon szereti a kocsit, de kellene a pénz a nyugdíja mellé. Én még el is hittem neki a süket dumát. Már épp azon voltam, hogy ki is próbáljam az autót, de szerencsére sok internetes oldalt olvastam arról, hogy érdemes alvázszám alapján megejteni a lekérdezést. És, mit ad Úristen, kiderült, ez a kocsi sem kivétel. Képsorozat mutatja a csúnyán összetört karosszériát. Ezért elkérni 3,5 milliót??? Úgyhogy, csak támogatni tudom ezt a lehetőséget és ajánlom mindenkinek. Egy bánatom van, hogy a többi vásárlót nem lehet megvédeni attól, hogy egy szemetet vegyenek drágán!
- Brimi
Pontszám:
3/5
Örülök, hogy rászántam magam a fizetős riport-ra, megóvott egy km "bűvölt" autó megvásárlásától, pedig az autót leellenőrizhető, garantált futásteljesítménnyel hirdették (~ 77.000 km ~177.000 km). Riport-ban találtam fotókat is az autóról, ami hitelesebb képet nyújtott az autó előéletéről és valós állapotáról. Megúsztam a "befürdést" következő kiszemelt autónál is használni fogom. Ami miatt csak 3/5 az értékelésem, az a szervíz történet hiánya, pedig az autó leasing cégé volt.
- Csaba

Végkövetkeztetés

ASDIRECT (az eredeti weblap üzemeltető) különböző forrásokból gyűjt adatokat, beleértve a nyilvános Internetes elérhetőségeket egészen a saját fejlesztésű rendszeréig. Ezekből készít online elérhető járműtörténeti jelentést. A Riport adatainak részletessége egyedi, alvázszámfüggő. Az összegyűjthető információk és adatok járműről-járműre eltérhetnek, azonban ezek a Riport megvásárlása előtt bemutatásra kerülnek.

A lekérdezett adatokat az ASDIRECT által üzemeltetett informatikai hálózat szolgáltatja. Ez nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy ez a kifinomult rendszer adatokat tévesen ismételjen. Az ASDIRECT mindent megtesz ezeknek a hibáknak a megszüntetésére.

Emlékezzen rá! Az autoDNA járműtörténeti Riport internetes adatbázisokra épülő, modern informatikai segítség, amellyel tájékozódhatunk egy számunkra érdekes autó műszaki és felszereltségi állapotáról. Erre vásárláskor és eladáskor is szükségünk lehet. A Riportban a járműről bejegyzéseket csak az autóiparban (műszaki vizsgaállomáson, márkakereskedés javítóműhelyében, biztosító társaság kárfelvételi bázisán, stb.) nap mint-nap dolgozó szakemberek tehetnek. Illetéktelen személyek nem tudnak manipulált adatokat a rendszerre feltölteni.

Weboldalunkon az információ feldolgozását "Cookiek" segítik. Az oldal további használatával Ön elfogadja a cookik alkalmazását. További információ a cookikról.