Autót vásárol?

A hazárdjáték vége?

Küldte 17 március 2021

Hasznát autó vásárlás – Úgy tűnik nincs több hazárdjáték

Az AutoDNA átfogó jelentést készített az autópiac átláthatóságáról, amely az adás-vételi ajánlatokon kívül a piac résztvevőinek viselkedését is elemzi. Olyan jellegzetességeket is érint, mint az információs asszimetria és a „citromautók”. Határvonal húzódik a használt járművek professzionális értékesítése és a szürkepiac között. Ez utóbbiban a vásárlók nem bízhatnak meg. Míg első pillantásra úgy tűnik, hogy az elemzés kifejezetten az autókereskedelemi piacról szól, az ebben vizsgált jelenségek univerzálisak. A leírtak egy globális problémára mutatnak rá, amellyel a társadalom még mindig nincs teljesen tisztában.

A lengyel AutoDNA partnercégünk a lengyel lakosság reprezentatív mintáján folytatta vizsgálatát az SW Research társaság támogatásával. A munka során figyelembe vette a piac társadalmi vonatkozásait és visszajelzéseket gyűjtött a számos fontos szereplőtől.

A vásárlók 70% -a szándékos manipulációt tapasztalt az eladó járművel kapcsolataiban. A jobbik esetben az érdeklődő az autóval kapcsolatos információk kis részét tudhatta csak meg, rosszabb esetben pedig szándékosan hazudtak neki. A vásárlók 12% -a hibás vagy hamis VIN-számmal (alvázszámmal) találkozott. Ami még inkább aggasztó, hogy az interneten járművet keresők 18% -ának még az alvázszámot is nehéz volt megszereznie az eladótól, aki egyértelműen megpróbálta elrejteni előttük a jármű előéletét.– mondja Mariusz Sawuła, az autoDNA vezérigazgatója.

Meddig leszünk kénytelenek szembenézni ilyen problémákkal? Kiderült, hogy a megoldás egy egyszerű 17 jegyű kulcs: a világ minden járműjéhez rendelt alvázszám, a VIN szám. A VIN minden jármű esetében egyedülálló; olyan, mint az emberi DNS. Ha egy adásvételi megállapodást egy jelentés támogat, amelyben a VIN dekódolva van, akkor az átláthatónak tekinthető.

Az SW Research által a felmérés részeként összegyűjtött eredmények azt mutatják, hogy lakosság még mindig nincs tudatában a VIN-számokkal és azok fontosságával. Azok a vásárlók, akik nincsenek tisztában a jogaikkal, nem tudnak ilyen információkat követelni. Ezért döntöttünk úgy, hogy elkészítünk egy jelentést, amely részletesen fúkuszál a problémára.

Úgy gondoljuk, hogy munkánk mind a vevőknek, mind pedig az eladóknak hatékony és átlátható módon képes segítséget nyújtani. Ez az autoDNA márka küldetése. Várakozásaink szerint tevékenységünk segít megmutatni, mennyire megbízhatóak a szolgáltatásaink felhasználói.

Új és használt járművek kereskedőit és eladóit szolgáljuk ki, akik az autoDNA jelentések használatával bizonyíthatják ajánlatukat, és ez által növelik az ellenőrzött előzményekkel rendelkező járművek maradványértékét.

Magyarországon a Jármű Szolgáltatási Platform díjmentes szolgáltatja az adott jármű életútjának lényeges adatait. 2019. január 1-jét követő dátummal bekövetkezett káreseményekre vonatkozó információk lekérdezésére is van lehetőség.

Más országokhoz hasonlóan Lengyelországban minden járművet vásárolni szándékozó állampolgár ingyenesen hozzáférhet a központi járműnyilvántartás jelentéséhez a címen. A weboldal Lengyelországban nyilvántartásba vett járművekre vonatkozó adatokat tartalmaz.

A helyi adatokon kívül megbízható információra van szüksége más országok – például Németország, Franciaország, Belgium, Hollandia és Svédország, valamint az Egyesült Államok és Kanada – járműveiről is? Ha átfogóbb adatbázist, sérülések és javítások előzményeit, a rendelkezésre álló járműfotókat és a kilométer-számláló állásokat keres, ajánljuk figyelmébe az AutoDNA járműtörténeti jelentéseket.

A tanulmány ingyenesen elérhető angol nyelven:

Autót vásárol?

Facsard ki az autód, mint egy citromot, majd add el?!

Küldte 25 február 2021

Az Egyesült Államokban gyakran “citrom autónak” (lemon car-nak) nevezik a problémás előéletű autókat. Balesetek, vízkár, tulajdonjogi problémák, stb. Tehát olyan dolgokon estek át ezek az autók, amelyek valószínűleg jelentősen csökkentik azok piaci értékét.

Honnan ered a kifejezés és mennyire vannak jelen ezen autók a használt járművek piacán?

A kétes múltú autóra bár ilyen magyar kifejezés nincs, (talán selejt, vagy tragacs) de mindenki hallott már bomba üzletnek látszó autókról, amelyekrő utólag derült ki, hogy előélete finoman szólva sem problémamentes, valamint az eladó is mindent megtett annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb információ álljon az autóról rendelkezésre. Igazából, kár, hogy a “citromautóra” nincs jobb magyar kifejezés, mert ezzel fel lehet kelteni a vásárlók éberségét.

Szilva (barack) és citrom

A hibás autókat citromnak hívják az Amerikában futott híres, 1950-es Volkswagen hirdetési kampány óta, amelynek célja a VW bogárhátú autójának népszerűvé tétele volt a helyi piacon.
Első pillantásra ennek a helyi mércével kicsi autónak esélye sem volt sikerre: pont az ellenkezője volt annak, amit a helyi gyártók kínáltak. Az 50-es évek a hatalmas V8-as motorok ideje volt amelyeket szintén hatalmas méretű karosszériákba helyeztek. Elmondhatjuk, hogy a II. világháború utáni 10-15 év az Egyesült Államok gazadaságára nézve az aranykorszak, amikor az USA világelső volt minden területen, beleértve a lendületesen fejlődő autóiparát is.

Lassan jött el a változás ideje. 1957-ben a Szovjetunió útjára indította a Szputnyik 1-et, a világ első műholdját, ezzel megváltoztatva az űrbeli erőviszonyokat. E közben pedig még élénken élt az amerikai lakosságban a vilgháború és áldozatainak emléke is. A kereskedőknél az ügyfelek döbbenten bámulták az első Bogarakat. Velük az összefüggésben használták először a „citrom” kifejezést egy jármű leírására.

A Volkswagennek nem volt túl nagy marketing költségvetése, de remek marketing ötleteik voltak, hogy maximálisan felhasználják a rendelkezésre álló, amerikai mértékkel mérve szűkös hirdetési kereteiket. Kiváló reklámkampányának köszönhetően a Bogár gyorsan népszerűvé vált az Egyesült Államokban. És ez csupán a kezdet volt. A 60-as évekre az az autó vált a hippik és fiatalok első számú választásává. És nem csak ők voltak a vásárlók. Az autójuk divatos, népszerű tárggyá vált.

A kifejezést a VW egyik hirdetésében használták először. Az oldalon a legtöbb helyet az autó fényképe és egy egyszerű felirat foglalta el: “Citrom”. A felirat alatt a kifejezést részletesen és meggyőzően elmagyarázták.

A szöveg azt írta, hogy ezt a járművet nem szállították át Németországból az USA-ba, (Akkoriban a Volkswagen még nem gyártott az Egyesült Államokban és Mexikóban sem.), ugyanis hibát véltek fedezni benne. A hiba kijavításáig ez az autó nem hagyhatja el a gyártósort. A mottó „A citromokat leszaggattuk; Ön megkapja a szilvát.”. Megtaláljuk a legkisebb hibát is, hogy Ön lehető legjobb termékhez jusson hozzá.

Fontos figyelembe venni, hogy abben az időszakban amikor a hirdetés megjelent, az amerikai piacon nem nagyon voltak még az import autók. Azt és annyit lehetett vásárolni, amelyet az ország ipara legyártott. Pl. japán autók csak kb. 20 évvel később érkeztek meg az USA-ba. Így nem is alakult ki olyan versenyhelyzet, amely extra erőfeszítésre kényszerítette volna a gyártókat. Ennek következtében egyes autóknál bizony előfordulhattak gyártási hibák.

Idővel a „citrom” kifejezést a használt autók piaca is átvette. A VW hirdetésben a citrom olyan jármű volt, melyben rejtett hibák voltak, de kívülről szépnek tűnt. A szilva volt a jó minőségű jármű, amely megérte az árát. Erre később visszatérünk.

Használtautók piaca: a citrom autóknak kedvez, kevesebb esély van a szilva számára

Miért olyan egy jármű, mint a citrom? Mert remekül mutat, illatozik, ám kóstolás után savanyú szájízzel távozunk.

A citromként kifacsart használt jármű fogalmát George Arthur Akerlof amerikai közgazdász elemezte részletesebben, aki később elnyerte a 2001. évi Nobel-közgazdasági tudományi díjat. Akerlof 1970-es tanulmányábanA citromok piaca: minőségi bizonytalanság és a piaci mechanizmus” című cikkében bemutatta annak következményeit, hogy a vásárlók nem tudják megállapítani, hogy a csábító ajánlat valódi minőséget takar-e. Leírta azt a mechanizmust, amelyben a vevő ismerethiánya együtt jár az eladó teljes tudatosságával. Akerlof ezt “információs aszimmetriának” nevezte. A vásárló ismeri a kockázatot: kívül szép, belül haszontalan. Ismeri a kockázatot, de nem biztos, hogy különbséget tud tenni két ajánlat között ez által az eladó információs előnyben van a vásárlóhoz képest.

Ennek következtében a vásárló nem hajlandó olyan autót vásárolni, amely megfelel a tényleges állapotának. Ez nyomást gyakorol az árak általános csökkentésére. Ez pedig elűzi a jó minőségű járművek (a VW Beetle hirdetésben szereplő „szilva”) eladókat a piacról.

Így a piacon a citrom dominál. Ha van valakine szilva (vagy barack, ahogy Akerlof hívja a jó autókat) állapotú autója, akkor nem akarja eladni. Megtartja és használja. Esetleg eladhatja a hivatalos autóeladási csatornákon kívül is; családja vagy barátai nagyobb valószínűséggel fizetnek elfogadható árat az autóért, hiszen mindketten tudják, hogy megéri. Egy ilyen helyzetben – állította Akerlof – a piac nem működik hatékonyan.

A vevő és az eladó számára egyaránt előnyös tranzakciók száma elhanyagolható. A piacot a citrom uralja, és az egyre növekvő kockázat negatív hatással van a járművek általános áraira, függetlenül attól, hogy az szilva vagy citrom. Annak ellenére, hogy Akerlof 51 évvel ezelőtt figyelte meg a jelenséget, a használt autók kereskedelme a mai napig a leírtak szerint működik.

Mit jelent ez a gyakorlatban? A legrosszabb eset, amikor az egykori naív vevő tovább értékesíti a hibás járművet (amelynek hibájáról mit sem tud), vagy esetleg akarata ellenére a nyakán marad az autó, mert senki más nem szeretné megvásárolni. Amikor ajánlatot tesznek, és felsorolja az autó összes jellemzőjét (vagy azt, amiről ő tud); a potenciális következő vevő ellenőrzi, kideríti, hogy ez egy átverés, így az autó eladatlan marad.

Hogyan lehet semlegesíteni a vevő és az eladó közötti információs aszimmetriát? Az Akerlof néhány megoldást javasolt,mint például garanciát. Ha az eladó hajlandó bármilyen garanciát vállalni, ez azt jelenti, hogy a jármű nem citrom. 1971 óta, amikor az Akerlof híres lapja megjelent, megjelent egy új megoldás, amely már segíti a használt járművek piacának érettebbé tételét. Amit a 70-es években tudományos-fantasztikusnak tekintenének, ma már gyakran használják.

Ez a megoldás olyan adatbázisokhoz való hozzáférés, mint például az NMVTIS, a Carfax vagy az Autocheck, amelyek nagyon népszerűek az Egyesült Államokban. A jelentéseikben felsorolt ​​információk nagymértékben növelik a járműtörténet átláthatóságát; azok, akik járműveket importálnak az Egyesült Államokból tudják, mennyit megtudhathatnak egy történeti jelentésből.

De mit tehetünk, ha autót vásárolunk az európai piacról? A járműtörténet részleteit számos speciális szolgáltatás gyűjti össze mint pl. az autoDNA.

Mit gondolnak a leendő vásárlók egy használt autó vásárlásáról? Készek-e többet fizetni egy olyan autóért, amelynek története jól igazolható?

Folytatásként néhány nap múlva közzétesszük majd a „Nincs több lottó, vagy hogyan vásároljon használt autót” blog bejegyzést.

Autót vásárol?

Black Friday 2020 – 40% kedvezmény kód

Küldte 20 november 2020

Black Friday 2020! 40%-os kedvezmény

Ezen a télen is Black Friday kedvezménnyel lepjük meg kedves ügyfeleinket! Érvényesítse a 40% -os kedvezményt az autoDNA járműtörténeti lekérdezésekhez!

A promóció 2020. november 27-től 30-ig tart.

A Black Friday akció 40% -os kedvezményének eléréséhez használatos kód mindössze ennyi: 40%

Miként lehet a kódot felhasználni?

1. Adja meg a lekérdezni kívánt autó alvázszámát az autoDNA.hu oldalon.

2. A webhelyen válassza ki az Ön által érdekelt jelentést (vagy jelentéseket). Ne feledje, ez a 40% -os kedvezmény a kosárba tett összes jelentésre vonatkozik.

3. Adja meg e-mail címét és jelszavát és fogadja el a kedvezménykódok feltételeit.

4. A fizetési mód kiválasztásakor kattintson a “Kedvezmény kódja” gombra és töltse ki a mezőt kedvezményes kóddal. A járműelőzményekről szóló jelentések kifizetése 40% -kal csökken.

Cars

Mit jelentek a műszerfal visszajelő lámpái?

Küldte 17 augusztus 2020

Bár minden sofőr azt reméli, hogy járműve soha nem fog elromolni, az élet bizonyítja, hogy bármi megtörténhet…
A műszerfal figyelmeztető fényeinek ismerete hasznos lehet, ha egy kevésbé ismert jelzés jelenik meg a kijelzőn. Íme egy pillantás a leggyakoribb szimbólumokra és azok jelentéseire, hogy az autózás még biztonságosabbá válhasson.

autó műszerfal
  1. Az első ködlámpák be vannak kapcsolva. A jelző általában zöld és balra néz.
  2. Ez a szimbólum azt jelzi, hogy a szervokormány meghibásodott. Ezt a figyelmeztetést soha nem szabad figyelmen kívül hagyni.
  3. A hátsó ködlámpa v ködlámpák be vannak kapcsolva. Ezeket a hátsó lámpák rossz látási viszonyok segítik az autó láthatóságát. Leggyakrabban a visszajelző poktogram sárga színű.
  4. Az ablakmosó folyadék alacsony szintjét jelző szimbólum.
  5. Figyelmeztetés a fékbetétek kopására. Cseréltesse ki a fékbetéteket!
  6. Sebességtartó automata (tempomat) aktív. Az autók egyik legkényelmesebb extrája.
  7. Az irányjelzők üzemelnek. A bekapcsolt iránytól függően a jobb vagy a bal lámpa villogása jelzi. Elakadásjelző esetén mindkettő villoghat.
  8. Eső- és fényérzékelő visszajelzője. Ha világít, akkor az ablaktörlő és a fényszórók nem működnek automatikusan!
  9. Automata váltó téli üzemmódjának visszajelzője. Tájékoztatja a vezetőt, hogy az autó téli üzemmódban van. Ez azt jelenti, hogy az autó magasabb sebességfokozatban indul, hogy elkerülje a kerekek kipörgését.
  10. Általános információs üzenet jelző. Ha ilyen szimbólum jelenik meg, olvassa el a szöveges üzenetet, és tegye meg a megfelelő intézkedéseket.
  11. Izzítás (dízel járműveknél). A gyújtás bekapcsolásakor világít. Amikor a jelzőlámpa kialszik, a motor beindítható. Ha a lámpa egyáltalán nem világít, vagy folyamatosan világít, akkor probléma van az izzítási rendszerrel.
  12. Jegesedés jelző, amely tájékoztatja a járművezetőt, hogy az úton lehetséges a jég megjelenése, és fokozott óvatosság szükséges.
  13. Gyútáskulcs / indítókártya probléma. Ha probléma van a kulccsal, akkor az ikon jelzi
  14. Kulcs nem található. A fedélzeti számítógép értesíti a járművezetőt, hogy a kulcs nem észlelhető. Lehetséges, hogy a kulcs otthon van a polcon? Esetleg gyenge az elem?
  15. A kulcsban elemet ki kell cserélni vagy akkus kulcs esetén feltölteni.
  16. Követési távolságra figyelmeztet. Tartson távolságot! Lehetséges ütközés egy járművel, akadályokkal, autó előtti tárgyakkal.
  17. A tengelykapcsoló pedált (kuplung) be kell nyomni. Emlékeztető, hogy nyomjuk meg a tengelykapcsolót az autó indításához.
  18. A fékpedált le kell nyomni. Emlékeztető, hogy a fékpedál megnyomása szükséges az autó beindításához.
  19. A kormánykerék reteszelt, kormányzár aktív. Szüksége van a kulcsokra a feloldásához.
  20. Távolsági fény (reflektor) be van kapcsolva.
  21. Alacsony guminyomás. Pumpálja fel az gumiabroncsokat! Ha a rendszerhiba nem törlődik automatikusan, akkor keresse meg a műszerfalon a törlő funkciót és tartsa nyomva néhány másodpercig.
  22. A külső világítás világít. Kis oldalsó lámpák az autó oldalán.
  23. A külső világítás nem működik. Az egyik kis oldallámpa nem működik.
  24. A féklámpák nem működnek. Cserélje ki az izzót (izzókat). A féklámpa nélküli vezetés növeli a baleset kockázatát.
  25. Dízel járművek esetén regenerálni kell a részecskeszűrőt vagy annak cseréje szükséges.
  26. Utánfutó vontatási probléma. Lehet, hogy nincs megfelelően csatlakoztatva v. rögzítve.
  27. A légrugó figyelmeztetése. Ellenőrizze a légrugókat és a kompresszort.
  28. Sávváltás irányjelző bekapcsolása nélkül.
  29. A katalizátor túlhevült.
  30. Csatolja be a biztonsági öveket. A szimbólum arra emlékeztet, hogy a vezetőnek és az utasoknak biztonsági övet kell viselniük. Amikor kész, a fény kialszik. Akkor is világíthat, ha nehéz tárgyakat helyeznek az ülésre.
  31. A rögzítőfék (kézifék v. elektromos kézifék) aktiválva van. Vezetés előtt ellenőrizze, hogy Kiengedte / kikapcsolta-e.
  32. Ha ez a szimbólum jelenik meg a kijelzőn, akkor fel kell tölteni az autó akkumulátorát (vagy cseréje szükséges).
  33. Parkoló asszisztens. Ha a lámpa villog, akkor a lökhárítón lévő szenzorok szennyezettek azokat meg kell tisztítani vagy esetleg valamelyik hibás.
  34. A lámpa jelzi az autó periodikus karbantartásának szükségességét. A szakszervízben elvégzik a kötelező műveleteket. Ilyenkor általában az olajat és a szűrőt is kell cserélni.
  35. Probléma az adaptív tompított / távolsági világítási rendszerrel. Lehet, hogy a szenzorok szennyezettek.
  36. A fényszóró automatikus szintbeállítása nem működik.
  37. Önnek egy sportautója van: Ez jelzi a motoros mozgatású hátsó spoiler problémáját.
  38. Önnek kabriója van: Elektromos tető mozgatási probléma.
  39. Légzsákrendszerrel kapcsolatos probléma. Soha ne hagyja figyelmen kívül ezt a lámpát. A légzsák életeket ment egy esetleges ütközés esetén! Egyes esetekben a lámpa problémákat jelezhet a biztonsági övekkel kapcsolatban is.
  40. Problémák a fékrendszerrel. Ez ismét az egyik olyan probléma, amelyet semmiképp sem szabad figyelmen kívül hagyni.
  41. A fedélzeti számítógép észlelte a víz jelenlétét az üzemanyagszűrőben.
  42. Az egyik légzsák kézi kikapcsolása.
  43. Motor hiba. A számítógép hibát észlelt, amelyet mihamarabb ki kell olvastatni egy OBD műszer csatlakoztatásával.
  44. Az első ködlámpák be vannak kapcsolva.
  45. Eltömődött légszűrő. Csere szükséges.
  46. Az ECO vezetési mód aktív.
  47. Lejtmenet vezérlő rendszer aktiválva.
  48. A motor túlmelegedett. Ezt a lámpát semmilyen körülmények között nem szabad figyelmen kívül hagyni és az autóval meg kell állítani. A megemelt motorhőmérsékletek tartós és nagyon súlyos motorkárosodást okozhatnak. A problémák oka lehet sokféle – hűtőfolyadék szivárgása, hibás hűtő, rossz termosztát v vízszivattyú stb.
  49. Blokkolásgátló fékrendszer (ABS) nem működik, és problémák merültek fel. Keressen fel szakembert!
  50. Ez a műszerfal szimbólum azt jelzi, hogy probléma az üzemanyagszűrővel. Eltömődhet a szennyeződésektől és cserét igényelhet.
  51. Az ajtó nyitva. Ha be van csukva, akkor valószínűleg elektromos probléma az oka.
  52. A motorháztető nyitva. Ha le van csukva, akkor probléma lehet az elektronikával.
  53. A szimbólum azt jelzi, hogy az autóban kevés az üzemanyag.
  54. Problémák az automatikus sebességváltóval. Általában három oka van – a folyadék hőmérséklete nem megfelelő; a folyadék szintje túl alacsony vagy kicsi a nyomás.
  55. Az automatikus sebességkorlátozó aktiválva.
  56. Problémák az autó lengéscsillapításával. Keressen fel egy szakembert.
  57. Motor kenési problémára figyelmeztető műszerfal lámpa. Nagyon fontos hibajel amit nem szabad figyelmen kívül hagyni! Ez több dologra utalhat – alacsony olajszint, alacsony olajnyomás, olajszivattyú károsodása stb.
  58. A szélvédő fűtése / jégmentesítése / párátlanítása be van kapcsolva.
  59. Az autó csomagtartója nyitva van. Csukott állapotnál elektromos problémára utal.
  60. Az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC v. ESP) ki van kapcsolva. Ha a jármű indulása után a lámpa folyamatosan világít és nem a járművezető kapcsolta ki a funkció, hibára utal.
  61. A szélvédő eső érzékelőjével kapcsolatos probléma. Manuálisan az ablaktörlőt lehet működtetni.
  62. A “legendás” Check Engine ikon. Számos problémát jelezhet, kezdve a kisebb szenzorhibáktól a súlyos gondokig. Semmiképp ne hagyja figyelmen kívül, mihamarabb vigye el az autót hibakód olvasásra!
  63. A hátsó ablak fűtése be van kapcsolva.
  64. Automata ablaktörlő meghibásodása. Lehet, hogy az érzékelő jól működik, de az ablaktörlő nem.

A műszerfal visszajelző fényei bizonyos funkciók működéséről tájékoztatják a vezetőt vagy különböző meghibásodásokat jeleznek. A jármű rendszereinek állapotának ellenőrzéséhez a gyújtás bekapcsolásakor a jelzőfények rövid ideig felvillannak.
Ha minden rendben van, akkor néhány másodperc múlva kialszanak a motor indítása után. Indítás után a műszerfal hibajelzései kialudtak? Ha ez nem történik meg, akkor kövesse az utasításokat, és ha szükséges, javítssa a járművet.

Négykerék hajtású vagy off-road járművek, speciális felépítménnyel vagy funkciókkal rendelkező járművek valamint az elektromos autók további specifikus visszajelzőket is használhatnak.

A gyártótól, a modelltől és évjárattól függően a műszerfal kijelzőinek száma és kialakítása változhat. De a szimbólumok jelentése megegyezik!